Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Research |
|
AR1 |
General knowledge of the relevant materials in the field of Nanotechnology. |
|
AR2 |
Understanding the properties related to the size of the nanostructures and methods of production, stabilization and biofunctionalization. |
|
AR3 |
General knowledge of the most important techniques of nanofabrication and characterization of nanostructures. |
|
AR4 |
Overview of the main fields of application of nanomaterials, emphasizing those that currently have higher social impact: nanobiomedecine, nanoelectronics, nanoenergy, among others. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Research |
|
BR8 |
Capacity to learn. |
|
BR10 |
Critical abilities: analysis and syntesis. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Research |
|
CR2 |
Dominar l’expressió i la comprensió de, pel cap baix, un idioma estranger. |
|
CR5 |
Ability to communicate with experts of other professional fields. |
Objectives |
Competences |
Adquirir coneixement general dels materials rellevants en el camp de la Nanotecnologia. |
AR1
|
|
|
Entendre les propietats relacionades amb el tamany de les nanoestructures i els mètodes de producció, estabilització i biofuncionalització. |
AR2
|
BR8
|
CR2
|
Adquirir coneixement genreal de les tècniques més importants de nanofabricació i caracterització de les nanoestructures. |
AR3
|
|
|
Adquiri una visió general dels camps principals d'aplicació dels nanomaterials, emfatitzant aquelles que en l'actualitat tenen un major impacte social: nanobiomedecina, nanoelectrònica, nanoenergia, entre d'altres. |
AR4
|
BR10
|
CR5
|
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. |
Nanomaterials vs macroscopic materials. Perspectiva històrica. Nanopartícules. Nanotubs de carboni. Nanocomposites. Materials nanoestructurats: capes primes, multicapes, nanowires, nanodots, etc. Punts quàntics. |
Tema 2. |
Tècniques de nanofabricació. Mètodes químics. Creixement de capes mitjançant mètodes físics. Tècniques de nanoestructuració top-down. Tècniques de nanoestructuració bottom-up. Tècniques de patronatge. |
Tema 3. |
Tècniques de caracterització. Microscòpies: electrònica, de proximitat i altres. Anàlisis de superfície. Tècniques complementàries. |
Tema 4. |
Nanoelectrònica. Dispositius nanoelectrònics semiconductors: fils i punts quàntics. Sistemes nano i micro-electromecànics. Espintrònica: vàlvules d’espí. Electrònica molecular: semiconductors orgànics, interruptors moleculars i interconectors. |
Tema 5. |
Nano-òptica: Detecció de llum en nanoestructures: SNOM. Òptica de pous i fils quàntics. Nanoestructures periòdiques. |
Tema 6. |
Nanomaterials i energia. Nanopartícules i catàlisi. Nanomaterials per bateries i supercondensadors. Piles de combustible. Cèl•lules solars. |
Tema 7. |
Química supramolecular. Naturalesa de les interaccions supramoleculars. Dispositius supramoleculars. Reconeixement molecular i receptors moleculars. |
Tema 8. |
Nanobiotecnologia. Nanomanipulació: AFM i pinces òptiques. Micro i nanoarrays. Nanopartícules i dendrímers. |
Tema 9. |
Nanomaterials i medecina. Enginyeria de teixits: polímers funcionals, nanocomposites polímer/inorgànic, nanomaterials bioactius, esquelets nanoestructurats. |
Tema 10. |
Aplicació de la Nanobiotecnologia al diagnòstic. Biosensors. Lab-on-chip. Millora del contrast en MRI. |
Tema 11. |
Aplicació de la Nanobiotecnologia a la teràpia. Subministrament de fàrmacs mitjançant nanopartícules i dendrímers. Tràfic intracel•lular. |
Tema 12. |
Impacte social de la Nanotecnologia. Perspectives de futur. Biocompatibilitat i toxicitat. Medi ambient. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
|
Lecture |
|
20 |
40 |
60 |
Presentations / expositions |
|
5 |
10 |
15 |
Problem solving, classroom exercises |
|
10 |
10 |
20 |
Assignments |
|
5 |
10 |
15 |
|
Personal tuition |
|
8 |
0 |
8 |
|
Extended-answer tests |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació dels professors. Presentació de l'assignatura: els seus objectius, continguts, bibliografia, forma d'avaluació, etc. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura per part del professor. Amb preguntes freqüents als alumnes per tal que tinguin una participació activa |
Presentations / expositions |
Exposició i defensa pública a classe d’un treball elaborat per l’alumne individualment o en grup. |
Problem solving, classroom exercises |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis. L'alumne els ha treballat prèviament i la discussió és a classe. |
Assignments |
Treball en profunditat d'un tema per part de l'alumne.
Aquests treballs tenen una relació directa amb els continguts impartits en les sessions magistrals.
|
|
Description |
Reunions amb els alumnes bé individualment o en petits grups per tal de resoldre dubtes, indicar punts de millora i orientar en el desenvolupament general de l'assignatura. |
|
|
Description |
Weight |
Presentations / expositions |
Exposició i defensa pública a classe d’un treball elaborat per l’alumne individualment o en grup |
15 |
Problem solving, classroom exercises |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis. L'alumne els ha treballat prèviament i la discussió és a classe. |
20 |
Assignments |
Treball en profunditat d'un tema per part de l'alumne.
Aquests treballs tenen una relació directa amb els continguts impartits en les sessions magistrals.
|
15 |
Extended-answer tests |
proves en les que l'alumne ha d'exposar conceptes i resoldre problemes. És important el poder expressar-se correctament. |
50 |
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
Charles P. Poole, Frank J. Owens Hoboken, Introduction to nanotechnology, Wiley, 2003
Geoffrey A. Ozin and André C. Arsenault, Nanochemistry: a chemical approach to nanomaterials, RSC Publishing, 2005
Christof M. Niemeyer and Chad A. Mirkin Weinheim (eds.), Nanobiotechnology: concepts, applications and perspectives, Wiley-VCH, 2004
Barbara Karn et al. (eds.), Nanotechnology and the environment: applications and implications, Oxford University Press, 2004
, Encyclopedia of nanoscience and nanotechnology, ,
|
|
Complementary |
|
|
|
Other comments |
No es demana cap requisit previ. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|