Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Research |
|
AR19 |
Entendre el paper de les proteïnes, enzims i anticossos en el cos humpa i com les propietats dels anticossos poden ser explotades per a ús terapèutic i en diagnòstics. |
|
AR20 |
Comprensió de les cèl•lules mare, les diferències entre cèl•lules mare adultes i embrionàries, i les seves respectives avantatges i desavantatges. Els mètodes utilitzats per la seva diferenciació, aplicacions clíniques. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Research |
|
BR2 |
Treballar de manera autònoma amb iniciativa. |
|
BR4 |
Capacitat d’organització i planificació. |
|
BR8 |
Capacity to learn. |
|
BR10 |
Critical abilities: analysis and syntesis. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Research |
|
CR1 |
Comunicar-se de manera efectiva en la pràctica professional i com a ciutadà. |
|
CR2 |
Dominar l’expressió i la comprensió de, pel cap baix, un idioma estranger. |
Objectives |
Competences |
Introduir a l'alumne els conceptes bàsics de bioquímica i biologia molecular |
AR19
|
BR2 BR4
|
|
Adquirir els principis immediats i la seva estructura, fent especial èmfasi en aquelles molècules biològiques amb interès nanotecnològic |
AR20
|
BR8 BR10
|
CR1 CR2
|
Topic |
Sub-topic |
1- General view of Biochemistry. |
Cellular, chemical and genetic fundamentals of live. Water. Glycids. Lipids. Nucleic acids. |
2- Aminoacides, peptides and proteins. |
Amino acides. Peptide bond and primary structure. Three-dimensional structure of proteins. Folding and denaturalization. |
3- Methods to study proteins. |
Purification and characterization. Determination of amino acidic sequence. Mass spectrometry. Determination of three-dimensional structure; X ray diffraction and nuclear magnetic resonance. |
4- Enzymes. |
Enzymatic catalysis. Michaelis-Menten model. Allosteric enzymes. Enzymatic inhibition. Regulation of enzymatic activity. Catalytic strategies. General view of metabolism. |
5- Biomembranes. |
Lipids as a biomembrane components. Proteins as a biomembrane components. Transport and energy transduction. Examples of biomembranes components: membrane transporters, potassium-sodium pump, ATPases, TMS transporters. |
6- Nucleic acids. |
Composition and structure of DNA and RNA. Physic and chemical properties. Interactions between proteins and nucleic acids. Special nucleotides: TFOs, TFBs. Hairpins, aODNs, iRNAs, biological applications. |
7- Methods to study nucleic acids. |
Electrophoresis. Nucleic acid hybridisation. Enzyme to handle nucleic acids. Polymerase chain reaction (PCR): fundamentals and applications. DNA sequencing. DNA cloning. |
8- Micro arrays. |
Types. Construction: lithographic techniques. Applications: gene expression determination, genotyping, SNPs identification, specific binding to transcription factors, identification of protein interactions. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
1 |
2 |
|
Lecture |
|
20 |
40 |
60 |
Assignments |
|
5 |
10 |
15 |
Presentations / expositions |
|
7 |
14 |
21 |
|
Personal tuition |
|
8 |
0 |
8 |
|
Objective short-answer tests |
|
7 |
0 |
7 |
Extended-answer tests |
|
6 |
6 |
12 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Una sessió de presentació de l’assignatura on també es relacionen els conceptes bàsics que els alumnes hauríen de tenir adquirits. |
Lecture |
Sessions de classe magistral on s’exposaran els continguts dels temes que componen l’assignatura. Les classes magistrals es realitzaran amb el recolzament de medis audiovisuals. Presentacions « power-point » amb videos i animacions. |
Assignments |
Treball en profunditat d'un tema per part de l'alumne.
Aquests treballs tenen una relació directa amb els continguts impartits en les sessions magistrals. Resolució d'exercicis.
|
Presentations / expositions |
Exposició i defensa pública a classe d’un treball elaborat per l’alumne individualment o en grup.
|
|
Description |
Reunions amb els alumnes bé individualment o en petits grups per tal de resoldre dubtes, indicar punts de millora i orientar en el desenvolupament general de l'assignatura |
|
|
Description |
Weight |
Assignments |
Es farà una presentació oral d'un tema determinat |
15% |
Presentations / expositions |
Exposició i defensa pública a classe d’un treball elaborat per l’alumne individualment o en grup. Resolució d'exercicis.
|
20% |
Objective short-answer tests |
Dues proves objectives al llarg del curs. (primera prova: 25%) i (segona prova: 40%) |
65% |
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
DEVLIN, T. M., Bioquímica, Ed. Reverté, 2004
NELSON, COX, Lehninger Principles of Biochemistry. 3a edició., Worth Publishers, 2005
LODISH, Harvey et al., Biología celular y molecular. 4a ed., Editorial Médica Panamericana, 2002
LUQUE, J.; HERRAEZ, A., Biologia Molecular e Ingeniería Genética., Harcourt, 2001
McKEE, T., Bioquímica. La base molecular de la vida. 3a edició., McGraw Hill/Interamericana, 2003
STRYER, L., Bioquímica., Reverté, 2003
|
|
Complementary |
|
|
|