Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Recerca |
|
AR19 |
Entendre el paper de les proteïnes, enzims i anticossos en el cos humpa i com les propietats dels anticossos poden ser explotades per a ús terapèutic i en diagnòstics. |
|
AR20 |
Comprensió de les cèl•lules mare, les diferències entre cèl•lules mare adultes i embrionàries, i les seves respectives avantatges i desavantatges. Els mètodes utilitzats per la seva diferenciació, aplicacions clíniques. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Recerca |
|
BR2 |
Treballar de manera autònoma amb iniciativa. |
|
BR4 |
Capacitat d’organització i planificació. |
|
BR8 |
Capacity to learn. |
|
BR10 |
Critical abilities: analysis and syntesis. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
Recerca |
|
CR1 |
Comunicar-se de manera efectiva en la pràctica professional i com a ciutadà. |
|
CR2 |
Dominar l’expressió i la comprensió de, pel cap baix, un idioma estranger. |
Objectius |
Competències |
Introduir a l'alumne els conceptes bàsics de bioquímica i biologia molecular |
AR19
|
BR2 BR4
|
|
Adquirir els principis immediats i la seva estructura, fent especial èmfasi en aquelles molècules biològiques amb interès nanotecnològic |
AR20
|
BR8 BR10
|
CR1 CR2
|
Tema |
Subtema |
1- General view of Biochemistry. |
Cellular, chemical and genetic fundamentals of live. Water. Glycids. Lipids. Nucleic acids. |
2- Aminoacides, peptides and proteins. |
Amino acides. Peptide bond and primary structure. Three-dimensional structure of proteins. Folding and denaturalization. |
3- Methods to study proteins. |
Purification and characterization. Determination of amino acidic sequence. Mass spectrometry. Determination of three-dimensional structure; X ray diffraction and nuclear magnetic resonance. |
4- Enzymes. |
Enzymatic catalysis. Michaelis-Menten model. Allosteric enzymes. Enzymatic inhibition. Regulation of enzymatic activity. Catalytic strategies. General view of metabolism. |
5- Biomembranes. |
Lipids as a biomembrane components. Proteins as a biomembrane components. Transport and energy transduction. Examples of biomembranes components: membrane transporters, potassium-sodium pump, ATPases, TMS transporters. |
6- Nucleic acids. |
Composition and structure of DNA and RNA. Physic and chemical properties. Interactions between proteins and nucleic acids. Special nucleotides: TFOs, TFBs. Hairpins, aODNs, iRNAs, biological applications. |
7- Methods to study nucleic acids. |
Electrophoresis. Nucleic acid hybridisation. Enzyme to handle nucleic acids. Polymerase chain reaction (PCR): fundamentals and applications. DNA sequencing. DNA cloning. |
8- Micro arrays. |
Types. Construction: lithographic techniques. Applications: gene expression determination, genotyping, SNPs identification, specific binding to transcription factors, identification of protein interactions. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Treballs |
|
5 |
10 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
7 |
14 |
21 |
|
Atenció personalitzada |
|
8 |
0 |
8 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
7 |
0 |
7 |
Proves de desenvolupament |
|
6 |
6 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Una sessió de presentació de l’assignatura on també es relacionen els conceptes bàsics que els alumnes hauríen de tenir adquirits. |
Sessió Magistral |
Sessions de classe magistral on s’exposaran els continguts dels temes que componen l’assignatura. Les classes magistrals es realitzaran amb el recolzament de medis audiovisuals. Presentacions « power-point » amb videos i animacions. |
Treballs |
Treball en profunditat d'un tema per part de l'alumne.
Aquests treballs tenen una relació directa amb els continguts impartits en les sessions magistrals. Resolució d'exercicis.
|
Presentacions / exposicions |
Exposició i defensa pública a classe d’un treball elaborat per l’alumne individualment o en grup.
|
|
Descripció |
Reunions amb els alumnes bé individualment o en petits grups per tal de resoldre dubtes, indicar punts de millora i orientar en el desenvolupament general de l'assignatura |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Es farà una presentació oral d'un tema determinat |
15% |
Presentacions / exposicions |
Exposició i defensa pública a classe d’un treball elaborat per l’alumne individualment o en grup. Resolució d'exercicis.
|
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Dues proves objectives al llarg del curs. (primera prova: 25%) i (segona prova: 40%) |
65% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
DEVLIN, T. M., Bioquímica, Ed. Reverté, 2004
NELSON, COX, Lehninger Principles of Biochemistry. 3a edició., Worth Publishers, 2005
LODISH, Harvey et al., Biología celular y molecular. 4a ed., Editorial Médica Panamericana, 2002
LUQUE, J.; HERRAEZ, A., Biologia Molecular e Ingeniería Genética., Harcourt, 2001
McKEE, T., Bioquímica. La base molecular de la vida. 3a edició., McGraw Hill/Interamericana, 2003
STRYER, L., Bioquímica., Reverté, 2003
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|