Objectius |
Competències |
L'alumne ha de conèixer les teories, models, i tecnologies digitals més àmpliament usades en la química computacional. |
A11 A22
|
B4 B7
|
|
L'alumne ha de conèixer els principis bàsics dels mètodes teòrics clàssics, qualitatius, i d'estructura electrònica. |
A11 A19
|
B1
|
|
L'alumne ha d'entendre com es relacionalitzen fenòmens macroscòpics a partir d'informació microscòpica. |
A16
|
B1
|
|
L'alumne ha de ser capaç d'avaluar les limitacions dels mètodes de química computacionals. |
A21 A22
|
B3
|
|
L'alumne ha de ser capaç d'abordar la resolució d'un problema químic mitjançant tècniques computacionals. |
A21 A22
|
B2 B7
|
|
L'alumne ha de tenir una mentalitat oberta a les noves tecnologies i al treball multi-disciplinar. |
|
B4 B5
|
C2 C4
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció. Software de disseny molecular. |
Definicions. Evolució històrica. Aplicacions. Sistemes de coordenades. Superfícies d’energia potencial. Teoria de l’estat de transició. Propietats moleculars. Unitats de distància i energia.
Exercici pràctic: Construcció i disseny de diverses estructures moleculars bioquímiques, orgàniques, i inorgàniques. Recursos web. |
2. Mètodes Clàssics. Aplicació a sistemes bioquímics. |
L’energia de la mecànica molecular. Simulacions de dinàmica molecular. Simulacions Monte Carlo. Mètodes QSAR. Anàlisi conformacional.
Exercici pràctic: Simulació dinàmica d’una proteïna. |
3. Mètodes Qualitatius. Aplicació a la reactivitat orgànica. |
Introducció als orbitals moleculars. Diagrames de Walsh. Teoria d’orbitals moleculars frontera. Regles de Woodward-Hoffmann.
Exercici pràctic: Reaccions de cicleaddició (Diels-Alder). |
4. Mètodes de Estructura Electrònica. Aplicació a sistemes amb metalls de transició. |
Mètodes ab initio. Funcions de base. Mètodes DFT.
Exercici pràctic: Interacció metall-lligand en complexes de metalls de transició. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
28 |
28 |
56 |
Seminaris |
|
1 |
8 |
9 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
15 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
15 |
18 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels objectius i del programa de l'assignatura, així com també de la metodologia i planificació, i dels criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
El professor descriu els continguts més importants dels diferents capítols del temari indicant les fonts d'informació. |
Seminaris |
Un investigador presenta una metodologia específica i una de les seves aplicacions. A partir del seminari els alumnes desenvolupen les bases teòriques d'aquesta metodologia. |
Pràctiques a laboratoris |
Resolució de tres exercicis pràctics mitjançant eines computacionals. Parcialment de manerera presencial. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució de tres exercicis pràctics mitjançant eines computacionals. Parcialment de manera no presencial. |
|
Sessió Magistral |
Seminaris |
Pràctiques a laboratoris |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Descripció |
Atenció individualitzada a l'alumne, ja sigui presencial (al despatx) o pre correu electrònic, per resoldre els dubtes realionats amb els contiguts i la resolució dels exercicis pràctics. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
Lliurament de tres informes corresponents a les realitzacions dels tres exercicis pràctics realitzats. |
40% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Prova final |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
J. C. Cramer, Essentials of Computational Chemistry. Theories and Models, John Wiley and Sons, 2004
F. Jensen, Introduction to Computational Chemistry, John Wiley and Sons, 1999
A. R. Leach, Molecular Modelling: Principles and Applications, Prentice Hall, 2001
T. A. Albright, J. K. Burdet, M. H. Whangbo, Orbital Interactions in Chemistry, John Wiley and Sons, 1995
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|