Tema |
Subtema |
Apartaments a Torredembarra.
Josep Maria Sostres, 1955. |
Arquiectura i paisatge |
Poblat HIFRENSA, L’Hospitalet de L’Infant. Antonio Bonet, 1970-75. |
Arquitectura i urbanisme. Team X |
arxiu d’arquitectura moderna i contemporània de Tarragona. |
Arquitectura dels nays 50 ençà |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
8 |
0 |
8 |
Seminaris |
|
8.3 |
0 |
8.3 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
|
Proves orals |
|
6 |
6 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació. Anàlisi i debat de l'asignatura.
Lectura. 2 textos de Sostres. |
Sessió Magistral |
Visita, HIFRENSA Hospitalet de l’Infant
Villa Mandrot (1929), Le Corbusier
Bernard Rudofsky, Architectures without architects (1965).
CIAM – Team X.
Madrid- Barcelona 1968-78. Informe de dos posibles escuelas.
|
Seminaris |
John Ford, "Las uvas de la ira" (1940).
Luis garcía Berlanga- Juan Antonio Bardem, "Bienvenido Mr. Marshall" (1952). |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es imprescindible l'asistencia als seminaris programats així com realitzar les entregas al davant dels companys a classe.
S'evaluarà l'assistencia, participació i la documentació utilitzada
Es prestarà atenció a la qualitat i veracitat dels dibuixos el tratament general, els recursos gráfics, la claritat a la presentació dels elements analitzats i la qualitat compositiva dels treballs. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Proves orals |
|
Descripció |
Esl treballs seràn tutoritzas a l'aula i es discutiràn personalments els treballs.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Assistencia i participació a l'aula |
40% |
Proves orals |
Presentació dels treballs a l'aula |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Josep Maria Sostres, “Creación arquitectónica y manierismo”, Arquitectura Cuba, La Habana, marzo 1956.
Josep Maria Sostres, “Paisaje y diseño”, Cuadernos de Arquitectura, n.64, Barcelona, 1966.
Keneth Frampton, “Prospects for a Critical Regionalism”, Perspecta, Vol. 20, (1983), The MIT Press, pp. 147-162
|
Complementària |
|
Oriol Bohigas, "Posibilidades de una arquitectura Barcelona", Destino (Barcelona, 1951).
Bernard Rudofsky, "Rudofsky: Lessons From Bernard Rudofsky. Life As A Voyage", Birkhäuser, Basel 2007. |
Assignatures que en continuen el temari |
COMPOSICIÓ I/22011012 | COMPOSICIÓ II/22012021 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ARQUITECTURA I PAISATGE/22012209 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DIBUIX I/22011004 | DIBUIX II/22011101 | DIBUIX III/22011006 | HISTÒRIA DE L'ART I DE L'ARQUITECTURA I/22011013 | HISTÒRIA DE L'ART I DE L'ARQUITECTURA II/22011014 | TÈCNIQUES DE REPRESENTACIÓ DEL PATRIMONI ARQUITECTÒNIC/22012205 | HISTÒRIA DE L'ART I DE L'ARQUITECTURA III/22012020 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|