Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
La Europa anterior a la Edad Moderna |
"Europa" en la Antigüedad
La Europa medieval |
La Europa del siglo XVI |
Europa ante la hegemonía española
La Europa de la Reforma protestante y de las guerras de religión
|
La Europa del siglo XVII |
Europa ante la decadencia española y la hegemonía francesa |
La Europa del siglo XVIII |
La expansión continental de la Ilustración
El equilibrio continental
La Europa de la Revolución francesa (1789-1799)
|
La realidad nacional europea durante el siglo XIX y los primeros años del XX |
La Europa napoleónica (1799-1815)
La Europa de la Restauración y de las revoluciones (1815-1848)
La Europa de los nacionalismos (1848-1870)
La Europa del gran capitalismo (1870-1914)
|
Europa durante y después de la Primera Guerra Mundial |
La Europa de la Primera Guerra Mundial
Europa ante la Revolución rusa
Europa bajo los efectos del crack de 1929
La Europa de los totalitarismos
|
Europa durante y después de la Segunda Guerra Mundial |
La Europa de la Segunda Guerra Mundial
La vertebración europea después de 1945
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
43 |
60 |
103 |
Seminaris |
|
15 |
30 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
introducció a l'assignatura |
Sessió Magistral |
exposició del temari |
Seminaris |
comentari de text,
estudi d'aspectes concrets |
Descripció |
Seguiment de l'evolució acadèmica de l'alumne. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Es faran dues proves al llarg del curs amb un pes del 50% cadascuna. |
100% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria és una prova total de l'assignatura. Està adreçada als estudiants que no han superat l'avaluació continuada. |
Bàsica |
Le Goff, J., ¿Nació Europa en la Edad Media?, Crítica, Barcelona, 2003
Geary, P., The Myth of Nations. The Medieval Origins of Europe, University Press, Princeton, 2002
Southern, R.W., Scholastic humanism and the unification of Europe, Blackwell, Oxford, 1997
KAMEN, Henry, Del Imperio a la decadencia. Los mitos que forjaron la España moderna, Temas de Hoy; Barcelona, 2006
Runciman, S., Historia de las Cruzadas. 3 vols., Alianza, Madrid, 1985
MONEREO PÉREZ, José Luis; NAEF, Werner, La idea del estado en la Edad Moderna, Crítica, Barcelona, 2005
TENENTI, Alberto, La edad moderna: siglos XVI-XVIII, Crítica, Barcelona, 2000
BLANNING, Timothy , El siglo XIX. Europa, 1789-1914, Crítica, Barcelona, 2002
FULBROOK, Mary, Europa desde 1945, Crítica, Barcelona, 2002
JACKSON, Julian, Europa, 1900-1945, Crítica, Barcelona, 2003
|
La bibliografia específica es facilitarà a mesura que es vagi desenvolupant el temari. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
SOCIETAT I CULTURA A L'ANTIGUITAT/12204004 | SOCIETAT I CULTURA A L'EDAT MITJANA/12204005 | SOCIETAT I CULTURA A L'ÈPOCA MODERNA/12204006 | SOCIETAT I CULTURA EN LA CONTEMPORANEITAT/12204103 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|