Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
0. INTRODUCCIÓN
|
Introducción a los contenidos y la metodología de la asignatura. |
I. LAS PRIMERAS VANGUARDIAS
|
1.1. Contextualitzación
1.2. Características generales del arte de vanguardias. Los principales "ismos".
1.3. Vanguardias y cine.
1.4. El legado de las vanguardias en el cine y el arte contemporáneos. |
II. CULTURA Y ARTE DESPUÉS DE LA SEGUNDA GUERRA MUNDIAL. |
2.1 Las segundas vanguardias.
2.2 El cine entre las ruinas de la guerra.
2.3 El nacimiento de la juventud.
|
III. LES RUPTURAS DE LOS AÑOS 60. |
3.1. Contextualitzaciones: Las revueltas de los años 60.
3.2 La contracultura: principales expresiones. Las subculturas juveniles.
3.3. Cine y modernidad. La Nouvelle Vague como paradigma de los nuevos cines de los años sesenta.
4.4. El Pop Art i Andy Warhol. De la modernitat a la postmodernitat. |
IV. EL AUDIOVISUAL HOY
|
4.1. Introducción a la postmodernidad.
4.2. Cine y postmodernidad.
4.3. Tendencies del audiovisual en el siglo XXI
- La Neotelevisión
- La publicidad del s. XXI
- El videoclip
- Nuevas formas del documental.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Presentaciones/exposiciones |
|
16 |
18 |
34 |
Trabajos |
|
1 |
20 |
21 |
Sesión magistral |
|
32 |
23 |
55 |
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Pruebas mixtas |
|
4 |
18 |
22 |
Pruebas prácticas |
|
1 |
11 |
12 |
Pruebas mixtas |
|
4 |
18 |
22 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
S'explicarà el temari de l'assignatura, així com el sistema d'avaluació. Tot seguit es farà un breu repàs als conceptes i les eines metodològiques bàsiques que els alumnes hauran de fer servir durant el curs. |
Presentaciones/exposiciones |
Els alumnes, organitzats en grups, hauran d'exposar oralment un tema concret del temari del que prèviament hauran realitzat un treball escrit. Després de la presentació, s'obrirà un debat al respecte amb la resta de l'alumnat.
|
Trabajos |
Al llarg del curs els alumnes hauran d'elaborar en grup un treball escrit al voltant d'un tema concret del temari assignat per la professora. Aquesta monografia serà la base per l'exposició que hauran de fer davant la resta de l'alumnat.
|
Sesión magistral |
Els continguts de l'assignatura s'exposaran en sessions magistrals il·lustrades amb exemples (audio)visuals. |
Atención personalizada |
Al llarg del curs s'oferiran, amb cita prèvia, tutories individuals i col·lectives per a resoldre dubtes relacionats amb el temari i el desenvolupament de la matèria. |
descripción |
Es duen a terme tutories per cadascun dels treballs de grup.
Es faran tutories personalitzades a petició de l'alumnat.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentaciones/exposiciones |
|
Presentació a classe del treball de grup realitzat. Les presentacions de cada grup tindran una durada d'aproximadament 90 minuts i estaran basades en el treball escrit lliurat a la professora amb antelació. La meitat de la nota serà individual i l'altra meitat, col·lectiva. |
10% de la nota final. |
Trabajos |
|
Elaboració en grup d'un treball escrit en torn a un aspecte del temari assignat per la professora. El treball es realitzarà a partir de fonts de documentació escrita i audiovisual proporcionada per la professora i els propis alumnes. La meitat de la nota serà individual i l'altra meitat, col·lectiva. |
25% de la nota final de l'assignatura. |
Pruebas mixtas |
|
Prova de coneixements dels continguts impartits a les classes teòriques i exposicions d'alumnes, reforçat amb les lectures recomanades. Se'n du a terme una a mitjans de curs i una altra a finals. |
50% de la nota final |
Pruebas prácticas |
|
Els alumnes hauran de participar en el blog de l'assignatura tot elaborant una entrada pròpia que complementi la teoria elaborada a classe i comentant els posts dels altres companys. |
15% de la nota final |
Pruebas mixtas |
|
|
|
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
AVALUACIÓ CONTINUADA (1a convocatòria): - Es tracta d'una assignatura presencial. Es demana una assistència de com a mínim el 80% de les classes -tant pràctiques com teòriques. - S'han d'aprovar, com a mínim amb un 5, cadascuna de les parts per separat (el treball + exposició de grup, la prova pràctica i les dues proves mixtes). - En el cas de suspendre alguna de les parts aquesta s'haurà de recuperar a la segona convocatòria, indiferentment de les notes de les altres proves. Es guardaran la resta de notes de les proves aprovades. - La part teòrica està conformada per dos exàmens. Si l'alumne aprova el primer, aquest li servirà per alliberar matèria de cara al segon examen i li farà mitjana amb la nota que tregui d'aquest. Si l'alumne no aprova el primer examen, haurà d'avaluar-se de tota la matèria en el segon examen i la nota final que li quedarà de la part teòrica serà la nota que obtingui en aquesta segona prova. - En el cas de plagi en qualsevol de les proves, l'assignatura queda automàticament suspesa, més enllà del resultat de les altres proves. S'haurà de recuperar TOT en segona convocatòria. SEGONA CONVOCATÒRIA - Qualsevol prova en segona convocatòria s'ha d'aprovar com a mínim amb un 5 per fer mitjana amb la resta de notes. - En cas de suspendre com a mínim una de les proves pendents en segona convocatòria, l'assignatura queda suspesa. - En cas de plagi, l'assignatura queda suspesa. AVALUACIÓ NO CONTINUADA (2ª convocatòria): -Aquesta avaluació es per a l'alumnat que no s'ha presentat a l'avaluació continuada per una causa justificada amb suficient antelació. · treball al voltant d'un aspecte del temari assignat per la professora i exposició oral del mateix->40 % · prova mixta -> 50% · un complement d'examen sobre alguna lectura de l'assignatura-> 10%. |
Básica |
SÁNCHEZ-BIOSCA, Vicente, Una cultura de la fragmentación. Pastiche, relato y cuerpo en el cine y la televisión. , Filmoteca, 1995
DOMÍNGUEZ, Vicente (Ed.), Pantallas depredadoras. El cine ante la cultura visual digital, Festival Internacional de Cine de Gijón, 2007
CABOT, Mateu (et. al.), Más que palabras: Estética en tiempos de la cultura audiovisual, Cendeac, 2007
HUYSSEN, Andreas, Después de la gran división. Modernismo, cultura de masas, posmodernismo, Adriana Hidalgo, 2002
CATALÀ, Josep Maria, Forma del real. Introducció als estudis visuals, Universitat Oberta de Catalunya, 2008
JAMESON, Fredric, El postmodernismo y lo visual, Episteme, 1997
QUÍLEZ ESTEVE, Laia , «Cuando el documentalista se ríe de sí mismo. La estética del fracaso y el documental performativo en Avi Mograbi, Ross McElwee y Alan Berliner», en OROZ, Elena; DE PEDRO AMATRIA, Gonzalo (eds.) , Madrid: Ocho y medio, 2009
QUÍLEZ ESTEVE, Laia, «Sutiles pretéritos. (Post)memoria y (auto)biografía(s) en el cine documental contemporáneo», en MARTÍN GUTIÉRREZ, Gregorio (ed.).Cineastas frente al espejo. , Las Palmas de Gran Canaria: Festival Internacional de Cine de Las Palmas; Madrid: T&B Editores, , 2008
|
|
Complementaria |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
GÉNEROS Y FORMATOS AUDIOVISUALES/12234112 | HISTORIA DEL AUDIOVISUAL/12234115 | AUDIOVISUAL CONTEMPORÁNEA E IDENTIDADES/12234209 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
HISTORIA DEL MUNDO ACTUAL/12234008 |
|
|
Otros comentarios |
1. Es penalitzaran les faltes d'ortografia greus, tant en els exercicis pràctics, com en el treball, com en les proves i exàmens que es faran al llarg del curs.
2. Els alumnes o grups d'alumnes que incorrin en algun acte de plagi en l'elaboració del treball o que copiïn durant els exàmens i proves que es faran al llarg del curs quedaran suspesos automàticament de l'assignatura.
3. Per al bon discórrer de la classe, es prega el màxim silenci a l'aula.
4. No està permès utilitzar els telèfons mòbils dins l'aula.
5. A l'hora de les notes finals es pot tenir en compte l'assistència i la participació a classe. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|