DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) GÈNERES I FORMATS AUDIOVISUALS Codi 12234112
Ensenyament
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
9 Obligatòria Tercer Anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
CERDAN LOS ARCOS, JOSE FRANCISCO
Adreça electrònica josetxo.cerdan@urv.cat
nuria.arauna@urv.cat
Professors/es
CERDAN LOS ARCOS, JOSE FRANCISCO
ARAÜNA BARO, NURIA
Web
Descripció general i informació rellevant L'assignatura planteja una aproximació als generes i formats audiiovisuals (principalment cinema, radio i televisió) des de un punt de vista dels estudis culturals, pero afegint també una vessant pràctica.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1-Aproximació a una teoria general del gènere a-historia dels gèneres
b-teoríes dels gèneres
c-coses que voste no savia dels gèneres però mai no es va atrevir a preguntar.
d-pragmàtica del gènere: el gènere com a espai conflictiu de negociació.
2-Formats televisius a-formats vs. gèneres
b-televisió i innovació

3-ficcions a-ficciones unitaries
b-ficcions i serialitat
4-factual a-documental
b-telerealitat
5-entretenimient a-qué és l'entreteniment?
b-formar, informar i entretenir: tres valors de la televisió
c-concursos, programes de gales i video clips... algunes reflexions al respecte.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
C3
9 9 18
Sessió Magistral
B10
C3
32 64 96
Debats
A13
B4
C3
10 10 20
Pràctiques de camp/sortides
A6
A13
B4
C3
5 10 15
Presentacions / exposicions
A6
B4
B11
5 10 15
Atenció personalitzada
B5
B10
10 10 20
 
Proves de desenvolupament
A6
B4
B10
C3
4 16 20
Proves pràctiques
A13
B5
C3
5 16 21
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries presentació de l'assignatura i desenvolupament d'un anàlisi col·lectiu introductori
Sessió Magistral exposició amb estudis de cas del temari de teoria
Debats exposició de casos i discussió conjunta a l'aula, amb lectures obligatories en alguns casos
Pràctiques de camp/sortides realització d'una peça audiovisual breu amb la que la qüestió del génere o el format sigui determinant
Presentacions / exposicions preparació i exposició a l'aula de alguns dels subtemes del temari per part dels alumnes
Atenció personalitzada discussió amb el professor tant de les presentacions/exposicions com de les pràctique de camp/sortides

Atenció personalitzada
Descripció
discussió amb el professor tant de les presentacions/exposicions com de les pràctique de camp/sortides. seguiment general de curs.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
B10
C3
Assaig llarg d'un model aplicat d'us dels generes 35%
Pràctiques de camp/sortides
A6
A13
B4
C3
Miniput: treball reflexiu i critic sobre les jornades MIniput. Presentació escrita (i pot ser oral) 10%
Presentacions / exposicions
A6
B4
B11
Miniput: treball reflexiu i critic sobre les jornades MIniput. Presentació escrita (i pot ser oral) 5%
Atenció personalitzada
B5
B10
particiipació de l'alumne a l'aula 5%
Proves pràctiques
A13
B5
C3
realització d'una peça audivisual relativa a questions de generes i formats audiovisuals. La peça ha incloure elements autorreferencials a la cuestió del genere o el format (remake) 30%
Proves de desenvolupament
A6
B4
B10
C3
Desevolupament d'un format televisiu 15%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La possibiltat de presentar-se a segona convocatoria comporta la presentació obligatoria de totes les pràctiques fetes al llarg del curs.

Per a la segona convocatoria els alumnes tindran que preparar per compte seva les pràctiques de laboratori no fetes o suspeses durant el curs i fer també una prova de desenvolupament.

Les pràctiques contaran un 60% de la nota i la prova de desenvolupament un 40%. Es tindran que aprovar totes dues parts per que la nota pugui fer mitja.


Fonts d'informació

Bàsica Rick Altman, Los géneros cinematográficos, Paidos, 2000
Jason Mittell, Genre and Television, Routledge, 2004
Henry Jenkins, Convergence Culture, Paidos, 2008
Glen Creeber, The Television Genre Book, BFI, 2008
Raphaëlle Moine, Cinema Genre, Blackwell, 2002

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
HISTÒRIA DE L'AUDIOVISUAL/12234115
NARRATIVA I GUIÓ AUDIOVISUAL/12234111
TEORIA DE LA IMATGE/12234108
TEORIA I ANÀLISI CINEMATOGRÀFICA I TELEVISIVA/12234116

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
TEORIA I TÈCNICA DEL LLENGUATGE AUDIOVISUAL/12234103
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent