Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
A. Communication et lexique.
B. Phonétique.
C. Morfologia i sintaxi. |
A1. Présentation et usages.
A2. Les nationalités - Les langues.
A3. La famille - Les âges de la vies.
A4. Les relations - Les sentiments
A5. Le temps qui passe - Le temps qu'il fait.
A6. Le milieu naturel.
A7. Les végétaux - Les animaux.
A8. Le corps humain. Le physique - L'apparence.
A9. Les vêtements - La mode.
A10. La maison - Le logement.
A11. Les activités quotidiennes.
A12. L'école - Le lycée - L'université.
A13. Les professions - Les métiers.
A14. La technologie - La communication.
A15. Le caractère et la personnalité.
A16. L'argent - La banque - Le commerce.
A17. Cuisine - Restaurants - Cafés
A18. Loisirs - Jeux - Sports.
A19. Transports - Circulation.
A20. Le tourisme. Les vacances.
B1. L'Alphabet Phonétique International.
B2. Réalisation orale des sons.
B3. Réalisation écrite des sons.
C1. Le substantif.
C2.L'adjectif qualificatif.
C3. Le pronom et l'adjectif non qualificatif (déterminatif).
C4. L'article.
C5. Théorie et pratique de l'article partitif.
C6. Conjugaison des verbes. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
14 |
12 |
26 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
14 |
24 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
4 |
6 |
Treballs |
|
0 |
6 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves pràctiques |
|
6 |
12 |
18 |
Proves orals |
|
10 |
18 |
28 |
Proves de desenvolupament |
|
4 |
13 |
17 |
Proves de desenvolupament |
|
4 |
13 |
17 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'evaluarà i es posarà en pràctica tots els coneixements adquirits pels alumnes en el curs anterior. |
Sessió Magistral |
Reflexió sobre el sistema de la llengua a partir de l'anàlisi de documents orals i escrits. Estudi inductiu de la gramàtica i el lèxic. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctica continua a l'aula, amb una atenció especial a l'oral. |
Presentacions / exposicions |
L'alumne haurà de dur a terme alguna exposició oral (individual) o bé alguna representació dialogada (en grup) a classe. |
Treballs |
Exercicis d'aplicació pràctica que l'alumne haurà de presentar periòdicament per tal d'aplicar els continguts treballats a classe i demostrar-ne el seu coneixement. |
Atenció personalitzada |
Contacte continu amb l'alumnat per tal de resoldre tots els problemes i dubtes que vagin sorgint. |
Descripció |
Contacte continu amb l'alumnat per tal de resoldre tots els problemes i dubtes que vagin sorgint. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
L'alumne haurà de saber exposar oralment sobre punts relatius als temes vists a classe. |
10% |
Treballs |
|
L'alumne haurà de saber exposar per escrit sobre punts relatius als temes vists a classe. |
15% |
Proves de desenvolupament |
|
Primer examen parcial
Tipus d’examen: text de comprensió oral i escrita; preguntes gramaticals referides al text; exercicis de lèxic, gramàtica i expressió escrita. |
30% |
Proves de desenvolupament |
|
Segon examen parcial
Tipus d’examen: text de comprensió oral i escrita; preguntes gramaticals referides al text; exercicis de lèxic, gramàtica i expressió escrita. |
40% |
Altres |
|
Assistència i participació activa a classe |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consisteix en un examen escrit amb preguntes de comprensió oral i escrita sobre un text, exercicis gramaticals i exercicis de lèxic, que poden estar referits al text, i finalment una pregunta d'expressió escrita. El pes de la nota d'aquest examen és d'un 100% |
Bàsica |
Bruno Martinie & Sandrine Wachs, La phonétique en dialogues, CLE International , Paris, 2006
Claire Leroy-Miquel & Anne Goliot-Lété, Vocabulaire progressif du français, CLE International, Paris, 1997
Michèle Boularès & Odile Grand-Clément, Conjugaison progressive du français, CLE International, Paris, 2000
Irène Kalinowska, Le verbe: modes et temps, De Boeck, Louvain-la-Neuve, 2010
J. Girardet & J. Pêcheur, Écho A2 - Méthode de français, CLE International, Paris, 2011
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
És convenient llegir i escoltar documents autèntics de: webs, diaris i revistes (en paper o digitals), cançons i pel·lícules en versió original. Al CRAI trobareu pel·lícules en V.O. subtitulades així com col·leccions de lectures graduades i audio-llibres classificats per nivells. També es recomana consultar al catàleg CRAI llibres per a l'aprenentatge del francès on trobareu material complementari que pot resultar força útil. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|