DATOS IDENTIFICATIVOS 2013_14
Asignatura (*) INTERCULTURALIDAD Y LITERATURA Código 12264231
Titulación
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Optativa Primero
Lengua de impartición
Castellà
Departamento Filologías Románicas
Coordinador/a
CAAMAÑO PIÑEIRO, MARIA ANGELES
Correo-e mariaangeles.caamano@urv.cat
Profesores/as
CAAMAÑO PIÑEIRO, MARIA ANGELES
Web
Descripción general e información relevante Aquesta asignatura desenvolupa un aspecte fondamental de la literatura del segle XXI: la interculturalitat. Enmarcada en el fenòmen de la globalització, la literatura francesa més actual es defineix per la confluencia de les cultures: escritors no francesos que escriuen en francès, escriptors francesos que s'interessen per les cultures no europees. Analizarem l'obra d'escriptors xinesos i àrabs que escriuen en francès i l'obra d'escriptors francesos que recorren Amèrica, Africa i Asia.

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Contenidos
tema Subtema
J.M.G. Le Clézio La critica del món contemporani.
El colonialisme.
Imatges d’Africa.
Imatges d’América. La Conquesta de Mèxic.
François Cheng La Xina contemporània.
Relacions Europa-Xina.
La Xina tradicional.
L’art xinès tradicional. La pintura de paisatge.
Altres escriptors xinesos a França.
Amin Maalouf Europa i el món àrab: passat i present.
La crisi de les civilitzacions.
Perspectives.

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
3 0 3
Sesión magistral
27 0 27
Debates
30 0 30
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
A22
30 18 48
Atención personalizada
2 0 2
 
Pruebas de desarrollo
A22
2 18 20
Pruebas orales
A22
2 18 20
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Presentació de l'assignatura, el desenvolupament del curs, les proves d'avaluació i altres informacions d'interés pels l'alumnes
Sesión magistral Exposició dels continguts de l'assignatura
Debates Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atención personalizada Temps dedicat a l'atenció dels alumnes i per resoldre els seus dubtes.

Atención personalizada
descripción
Atenció als alumnes al despatx, per correu electrònic i per moodle. L'horari d'atenció presencial es facilitarà a l'inici del curs.

Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Pruebas de desarrollo
A22
Els continguts de la prova d'avaluació escrita són els temes desenvolupats i els comentaris de text treballats a classe. 47,5%
Pruebas orales
A22
L'avaluació oral és la presentació d'un aspecte molt precís del temari triat per l'estudiant. 47,5%
Otros  

Participació a classe

5%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Els dos exàmens són obligatoris.
La nota final és la nota mitjana dels dos exàmens, però també es valorarà la participació a classe.

La segona convocatòria consistirà en un examen pràctic que tindrà un pes del 100% de la nota.


Fuentes de información

Básica

Cheng, Fr., La voz de Tianiy ,Barcelona, Losada, 2002.
Cheng, Fr., Vacío y plenitud ,Madrid, Siruela, 1995.
Jullien, Fr., La grande image n’a pasde forme , Paris, Ed. Du Seuil, 2003.
Le Clézio, J.M., El sueño mejicano oel pensamiento interrumpido, México, Fondo de cultura económico, 2002.
Maalouf, A., El desajuste del mundo ,Barcelona, Círculo de Lectores, 2009.
Todorov, T., La découverte del’Amérique , Paris, Ed. du Seuil, 2005.

Complementária

Recomendaciones


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.