Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. LA PROTECCIÓ DE LA DEPENDÈNCIA.
|
1. La dependència com a necessitat social.
2. Dret social a la protecció de la dependència.
2.1 La dependència a la constitució.
2.2 Modalitats de protecció social.
2.3 Model legal de protecció social pública de la dependència.
|
2. EL SISTEMA PER A L'AUTONOMIA I ATENCIÓ A LA DEPENDÈNCIA.
|
1. Principis i objectius.
2. Nivells de protecció.
3. Règim de distribució de competències.
|
3. LA DEPENDÈNCIA: CONCEPTE, VALORACIÓ I RECONEIXEMENT.
|
1. Concepte.
2. Valoració.
3. Reconeixement.
4. Revisió de grau i/o nivell de dependència.
|
4, ELS BENEFICIARIS DELS SERVEIS I PRESTACIONS D'ATENCIÓ A LA DEPENDÈNCIA.
|
1. Requisits generals 2. Drets de les persones en situació de
dependència..
3. Obligacions de les persones en situació de dependència..
|
5. PRESTACIONS DEL SISTEMA PER A L'AUTONOMIA I ATENCIÓ A LA DEPENDÈNCIA.
|
1. Tipus de prestacions: serveis i prestacions econòmiques..
1.1 Prestació econòmica vinculada al servei.
1.2 Prestació econòmica per a cures en l'entorn familiar i suport a
assistents no professionals.
1.3 Prestació econòmica d'assistència personal.
|
6. LES MESURES DE CONCILIACIÓ DE LA VIDA LABORAL PER A L'ATENCIÓ A LA
DEPENDÈNCIA,
|
1. Mesures laborals
2. Mesures de Seguretat Social.
|
7. INTEGRACIÓ.
Qualitat i del sistema per a l'autonomia..
eficàcia
Generació i qualitat d'ocupació|ús.
|
|
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
10 |
8 |
18 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
26 |
20 |
46 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Identificación del contenido de la asignatura y de las finalidades que se pretenden alcanzar con las actividades docentes. Explicación de las pautas, organizativas, metodológicas y valorativas propias de dichas actividades.
|
Sessió Magistral |
Exposición de los contenidos teóricos de la asignatura, en la que se estimula la participación de los alumnos a fin de clarificar todas las cuestiones que éstos planteen en relación con tales contenidos. Si el alumno opta por el sistema de evaluación continua, la asistencia a esta actividad docente es obligatoria.
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Adquisición de la metología y técnicas que capaciten al alumno para aplicar e interpretar correctamente el concepto de dependencia e insercción. Con esta finalidad, se resolverán durante el curso con frecuencia quincenal, en la propia clase y por escrito, distintos supuestos prácticos. Para la resolución de estos supuestos, el alumno podrá utilizar la documentación básica que previamente habrá estudiado y analizado fuera de clase. Si el alumno opta por el sistema de evaluación continua, la asistencia a esta actividad docente es obligatoria.
|
Descripció |
Los profesores responsables de la asignatura estarán disponibles para resolver, en sus respectivos ámbitos, todas las cuestiones que plantee al alumno el desarrollo de las actividades docentes. La asistencia y orientación al alumno se efectuará en el horario de atención personalizada que se hará público al inicio del curso. Dicha atención podrá dispensarse, indistintamente, de forma presencial, telefónica o mediante correo electrónico. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Per valorar els casos pràctics proposats a classe es prendran en consideració dos elements: els exercicis presentats i la participació en classe pràctica.
b) Els exercicis presentats es valoraran d'acord amb l'estudi i anàlisi que s'hagi realitzat de la documentació mínima facilitada, l'adequada fonamentació de les respostes, l'esforç argumentatiu que es desenvolupi en les mateixes i la utilització de documentació complementària.
c) La participació en el debat del cas pràctic és un important element que contribueix a determinar deforma més precisa el grau d'assimilació dels coneixements adquirits per l'alumne.
A.ALUMNES ASISTENTS
AVALUACIÓ CONTÍNUA
Els alumnes asistents a classe estaran sotmesos al sistema d'evaluzció contínua.Per a fer-ho, hauran de resoldre les qüestions pràctiques que es vagin plantejant al llarg del quadrimestre.En aquest sentit les classes es diferencien en dues fases:
1- Taller: La realització del supòsit pràctic es desenvolupa a classe mitjançant l'utilització dels materials entregats.Així com, s'han de preparar mitjançant qualsevol altre tipus de material, la confecció de la pràctica a entregar la setmana següent.
2- Entrega i correcció dels supòsits pràctics: L'alumne haurà d'entregar la pràctica proposada a l'inici de la classe i preparada en la fase taller.
3- Prova de validació: Els alumnes que es sometin al sistema d'avaluacióc ontínua realitzaran una prova de validació, la data de la qual serà anunciada amb suficient antelació i en la que,fent ús del suport bibliogràfic, jurisprudencial o materials utilitzats a classe, hauran de superar un supòsit pràctic semblant als desenvolupats durant el curs.
|
100 % |
Proves de desenvolupament |
|
Proves de desenvolupent:
B.ALUMNES NO ASISTENTS
AVALUACIÓ ORDINÀRIA
Es realitzaran dues proves d'evaluació final en les dates assenyalades amb suficient antelació.
La prova final constarà de dues parts.
La primera consistirà a respondre a tres preguntes de les lliçons del programa i tindrà una durada d'una hora i mitjana|mitja.
La segona raurà a realitzar un cas pràctic, únicament pels alumnes que no haguessin superat les classes pràctiques, sent la seva durada d'una hora. Per al desenvolupament d'aquesta segona part, els alumnes podran valer-se de tots els materials bibliogràfics, normatius i jurisprudencials que considerin oportú, excepte els materials amb suport informàtic. No estarà permès l'intercanvi entre els alumnes de l'esmentada documentació.
|
La primera part un 80 % i la segona un 20 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
1. Bibliografía general
AAVV.: La situación de dependencia. Ed, Tirant lo Blanch, Valencia, 2009
Montoya Melgar, A.: Derecho del trabajo. Ed. Tecnos, 30ª ed., Madrid, 2010
2. Repertorios normativos.
A. Normativa interna.
a) Legislación
AA.VV.: Legislación social básica. Civitas. Madrid, última edición.
GALIANA MORENO, J.M. y SEMPERE NAVARRO, A.V.: Legislación laboral y de la Seguridad Social. Thomson-Aranzadi, última edición.
B. Normativa europea.
- ARELLANO CATALÁN, J.C.: Convenios, Resoluciones y Recomendaciones del Consejo de Europa en materia social. Ministerio de Trabajo y Seguridad Social. Última edición.
- http://europa.eu.int/eur-lex/es/index.html
C. Normativa internacional (O.I.T.).
- O.I.T.: Convenios y Recomendaciones: 1911-1983 MTSS. Madrid, 1984.
- O.I.T.: Convenios y Recomendaciones : 1919-1990 (Anexo). MTSS. Madrid, 1991.
- http://www.ilo.org/public
4. Repertorios jurisprudenciales.
Repertorio de jurisprudencia Westlaw Social de Thomson-Aranzadi: http://www.aranzadi.es
|
Complementària |
|
Poligrafies, monografies i articles en revistes especialitzades.
Quan procedeixi, es facilitarà la seva referència de forma paral·lela a les explicacions de la disciplina.
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DRET DEL TREBALL I/15204006 | DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL I/15204007 | DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL II/15204109 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|