Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
I. Els drets socials com a drets humans |
I. Introducció
I.2. La ciutadania liberal i el procés de positivació
I.3. El procés de generalització dels drets: el trànsit de l´estat liberal a l´estat social
I.4. L´evolució en el reconeixement dels drets: el procés d'internacionalització
I.5. El procés d´especificació dels drets
I.6. Els drets socials com a drets fonamentals |
II. Els fonaments dels drets socials |
II.1. La igualtat
II.2. La llibertat |
III. El dret a una alimentació adequada |
III.1. El seu caràcter transversal
III.2. El contingut del dret a l´alimentació
III.3. Mesures orientades i obligacions estatals
III.4. Supósits de violació del dret |
IV. El dret a un habitatge digne. |
IV.1. Obligacions estatals
IV.2. Elements del dret a l'habitatge
IV.3. Justiciabilitat del dret a l'habitatge
IV.4. Els desallotjaments forçats
|
V. El dret a l´educació i la cultura |
V.1. El dret a l´educació: regulació jurídica, contingut i significat, objecte i titularitat, eficàcia i garanties
V.2. El dret a la cultura: concepte i manifestacions |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
40 |
24 |
64 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
20 |
26 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
6 |
16 |
22 |
Mètode del cas (dret) |
|
2 |
8 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
18 |
20 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
Mètode del cas (dret) |
Simulació d'un judici en relació amb un cas real, en el qual els alumnes hauran de representar diferents posicions jurídiques i defensar posicions contràries a les seves pròpies. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada |
Descripció |
Es tracta d'un espai d'atenció individualitzat pels alumnes, on el professor exerceix una tasca no només de resolució de dubtes respecte l´assignatura, sinó també de caràcter formatiu. Es basa en un model de caire voluntari, doncs és cada alumne qui decideix si seguir el sistema tutorial o no |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Capacitat de resolució de problemes jurídics complexes |
20
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Contestació a les qüestions plantejades |
10 |
Mètode del cas (dret) |
|
El·laboració d'un informe amb la resolució del cas plantejat. |
10 |
Proves mixtes |
|
Dues proves combinades de preguntes curtes i tipus test |
60 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria s´avaluarà amb els mateixos paràmetres que la primera convocatòria. |
Bàsica |
Añón Roig, M.A., García Añón, J. (coords.), Lecciones de derechos sociales, 2ª ed., Tirant lo blanch, Valencia, 2004
Abramovich, V., Courtis, Ch., Los derechos sociales como derechos exigibles, Trotta, Madrid, 2002
Purcalla, M.A., El trabajo globalizado: realidades y propuestas, Aranzadi-Thomson, Pamplona, 2009
Monereo, J.L., Fundamentos doctrinales del derecho social en España, Trotta, Madrid, 1999
Cascajo Castro, J.L., La tutela judicial de los derechos sociales, Centro de Estudios Constitucionales, Madrid, 1988
Contreras Peláez, F.J., Derechos sociales. Teoría e ideología, Tecnos, Madrid, 1994
Espada, J.C., Derechos sociales del ciudadano, Acento, Madrid, 1999
Peces-Barba. G., Curso de derechos fundamentales, Univ. Carlos III-BOE, Madrid, 1995
Peces-Barba, G., Derechos sociales y positivismo jurídico, Dykinson, Madrid, 1999
Ruiz Miguel, A., Derechos liberales y derechos sociales, Doxa 15-16, Alicantel, 1994
Pérez Luño, A.E., Derechos humanos, Estado de Derecho y Constitución, 6º ed., Tecnos, Madrid, 1999
Galiana Saura, A., La legislación en el Estado de Derecho, Dykinson, Madrid, 2003
Añón, M. J. (y otros), Derechos humanos. Textos y casos prácticos, Tirant lo blanch, Valencia, 1996
De Lucas, J. (y otros), El vínculo social. Ciudadanía y cosmopolitismo, Tirant lo blanch, Valencia, 2001
Ansuategui Roig, F.J. (ed.), Una discusión sobre derechos colectivos, Dykinson, Madrid, 2002
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|