Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1.CONCEPTUALITZACIÓ DEL TREBALL SOCIAL
|
1.1.Introducció al Treball Social
1.2.Què és el Treball Social?.
1.3.Definició del Treball Social. Elements claus
1.4.Assistència social o Treball Social
el Treball Social
1.5. El naixement d’una nova professió: el Treball Social. Factors
1.6. Antecedents immediats: La COS, Settlements, Llei de pobres anglesa |
2. LA PERSONA I EL TREBALL SOCIAL |
2.1. L’ésser humà i el Treball Social.
2.2. Drets fonamentals de les persones
2.3. Principis del Treball Social
2.4. El sentit de l’existència professional: El telos del TS
|
3. NATURALESA DEL TREBALL SOCIAL |
3.1. Dimensions de l’acció social
3.2. El Treball Social: Art o ciència?
3.3.Coneixement científic i bases metodològiques del TS
3.4.Contribucions de les ciències socials al TS
3.5. El concepte de necessitat
3.6. Necessitats socials
3.7. L’exclusió social
3.8. L’objecte d’intervenció
3.9. El subjecte en l’acció del treball social
3.8. L’usuari del Treball Social
|
4. PERSPECTIVA HISTÒRICA DEL TREBALL SOCIAL |
4.1. Antecedents del Treball Social
4.2. L’etapa benèfico-assistencial
4.3. Naixement i evolució del Treball Social. Etapa pre-professional
4.4. La primera proposta científica
4.5. Etapa metodològica
4.6. La reconceptualització del T.S.
4.7. L’enfocament eco-sistèmic
4.8. L’escenari actual: desafiaments i perspectives
4.9. Els i les referents del Treball Social: Galeria de personatges il•lustres
4.10. Història del T.S a Catalunya i Espanya
|
5. MODELS D'INTERVENCIÓ EN EL TREBALL SOCIAL |
5.1.Model psicodinàmic
5.2.Model de modificació de conducta
5.3.Model d’intervenció en crisis
5.4.Model centrat en la tasca
5.5.Model humà/existencialista
5.6.Model crític/radical
5.7.Model de gestió de casos
5.8.Model sistèmic |
6.ÀMBITS D'INTERVENCIÓ EN EL TREBALL SOCIAL |
6.1.Objectius del Treball Social
6.2.Funcions del Treball Social
6.3.Pràctica professional i nivells d’intervenció
6.4.La relació d’ajuda
6.5.Principals àmbits d’actuació professional
6.6.Perfil professional |
7. EL PROCÉS METODOLÒGIC D’INTERVENCIÓ |
7.1. Dimensions de la intervenció
7.2. El mètode de Treball Social
7.3. El Treball Social individual
7.4. El Treball Social familiar
7.5. El Treball Social grupal
7.6. El Treball Social comunitari
7.7.El mètode en l’administració
7.8.El mètode en la supervisió
7.9.El mètode en l’investigació |
8. TREBALL SOCIAL I COMPETÈNCIES PROFESSIONALS |
8.1. Coneixements, habilitats i actituds
8.2. Saber, saber fer i saber ser
8.3. Capital emocional
|
9. ÈTICA I DEONTOLOGIA PROFESSIONAL |
9.1. Ètica:, moral i deontologia
9.2. Dimensions de l’ètica professional: teleològica, deontològica i pragmàtica
9.3. Raons per una ètica del T.S.
9.4. Els codis d’ètica
9.5. El maltractament institucional
|
SEMINARI “DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA EN TREBALL SOCIAL” |
1. Genograma
2. Ecomapa
3. Historia Social familiar
4. Historia Social personal
5. Informe social
6. Fitxa social
7. Registre d’entrevistes
8. Valoració-diagnòstic
9. Plantejament
10. Full de seguiment
11. Fitxa de recursos
12. Expedient familiar
13. Memòria
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Sessió Magistral |
|
40 |
10 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
15 |
35 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
4 |
10 |
14 |
Seminaris |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
9 |
8 |
17 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Realització de l'introducció a la matèria i d'una pràctica d'expectatives. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels continguts del temari de forma expositiva i dialògica |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a l'aula sobre els continguts del temari per fer una interiorització dels mateixos. |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Consitirà en fer un portafolis sobre diferents lectures i la seva reflexió en format fitxa. |
Seminaris |
Seminari pràctic sobre documentació específica de Treball Social. |
Resolució de problemes, exercicis |
Pràctiques sobre els contiguts del tenari a través del moodle. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Es farà Presencial a través de les tutories que l'estudiant pactarà prèviament amb el professor i a través de la plataforma Moodle que el professor atendrà diàriament. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Dossier de pràctiques amb aquelles pràctiques realitzades a l'aula. |
30 % |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
Portafolis en format blog per grups de 5'alumnes en que hi figuraran les seves reflexions sobre diferents aspectes de l'assignatura. |
30% |
Proves de desenvolupament |
|
Serà un exercici escrit sobre els continguts de la matèria. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació en segona convocatròria es realitzarà amb un examen escrit, que s'haurà de superar per fer mitja amb la resta de l'avaluacio continua de la que es disposi. Per presentar-se a l'examen, serà obligatori presentar el portafolis d'aprenentatge i el dossier de pràctiques. |
Bàsica |
Smale, G, Tuson, G, Statham, D, Problemas sociales y trabajo social, 2003, Ed.Morata S.L.
Fernández Garcia, Tomás, Fundamentos del Trabajo social, 2009, Alianza Editorial
Navarro Lliberato, Jordi, Resi ... què?Resiliència, 2011, Silva Editorial
Ander-Egg, Ezequiel , Metodología del trabajo social, 1982, Humanitas
Ander-Egg, Ezequiel, Historia del trabajo social., 1984, El Ateneo
Banks, Sara, Ètica y valores en el trabajo social. , 2002, Paidós
, Llibre Blanc del Treball Social, 2004,
Bermejo, F, Ètica y Trabajo Social, 2002, Comillas
CCPPTS/AS, Còdi d'ètica dels assistents socials, 1989,
Rymond, Mary, El caso social individual. El diagnóstico social, textos seleccionados, 1995, Thalassa
|
|
Complementària |
Teresa Rosell, L'entrevista en Treball Social, 1987, EUGE
Casado, Demetrio, Introducción a los Servicios Sociales, 1994, Marsiega
CPTS/AS, La confidencialitat i el Secret Professional, 2000,
ICEBS, Treball Social i Eines bàsiques. Conceptes i eines bàsiques, 1989, ICEBS
FITS, La ética del trabajo social principios y criterios, ,
Kisnerman, N, Introducción al trabajo social, 1984, Humanitas
Navarro, Vicenç, Neoliberalismo y Estado del Bienestar, 1997, Ariel
Salcedo, Diego, Los valores en la práctica del Trabajo Social, 2000, Narcea
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|