Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat 1: Comunicació intrapersonal i dinàmica grupal |
• Relació intrapersonal: Autoconeixement: autocura, autoestima, autoconcepte, valors i creençes, Anàlisis transaccional
• Procés comunicatiu: comunicació
• Estils comunicatius
• La infermera com a persona i com a membre del equip |
Unitat temàtica II: Comunicació i relació terapèutica |
• Relació Terapèutica: Empatia, Escolta activa, Observació, Fases de la relació terapèutic
• Expectatives i temors
• L’entrevista
• La comunicació en el sistema familiar
• Comunicació intercultural
• Pèrdua i dol.Procés comunicatiu en situacions difícils
• Registres d’infermeria |
Unitat temàtica III: Tècniques d’assessorament i negociació |
• Tècniques per desenvolupar els recursos personals: Tècnica de resolució de problemes, Reestructuració cognitiva, assertivitat
• Tècniques de negociació
• Tècniques benestar psicològic
• Habilitats per parlar en públic
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
18 |
40 |
58 |
Pràctiques a laboratoris |
|
40 |
48 |
88 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura i activitats per a prendre contacte i recollir informació dels alumnes |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l’assignatura de forma interactiva i participativa introduint elements d’anàlisi i reflexió |
Pràctiques a laboratoris |
Tallers interactius en grups reduïts, participatius, basats en el treball i participació activa de l’estudiant. Es reflexionarà (de forma oral i escrita) individual i en grup sobre els diferents aspectes de les habilitats de comunicació. S’entrenarà per l’adquisició d’aquestes habilitats mitjançant simulacions, exercicis, reflexions, dinàmiques grupals, casos pràctics i visionat de pel•lícules i/o documentals |
Descripció |
S'ofereix la possibilitat a l'alumnat de demanar tutories presencials sobre l'assignatura mitjançant l'aplicatiu moodle tutoria o bé per correu electrònic,o pel fòrum de l'assignatura, sempre prèvia confirmació de cita |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
S’avaluarà l’assistència i la participació activa en les dinàmiques que es realitzin (5%), així com la presentació oral d'un tema (15%)
I els diaris reflexius relacionats al continguts dels laboratoris 40% (10% el primer i els altres dos restants 15% cadascun) |
60% |
Proves objectives de tipus test |
|
Preguntes tipus test sobre el contingut teòric i pràctic tractat en l’assignatura. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La no assistència als tallers suposo que no es pot realitzar el diari reflexiu corresponent en aquest cas cal contactar amb la professora responsable per a que doni l'opció d'un treball substitutori en segona convocatòria. S'ha d'aprovar cadascuna de les parts per poder fer mitjana tant primera com en segona convocatòria , en cas de suspendre alguna de les parts a la primera convocatòria cal tornar-la a presentar en segona convocatòria, en cas de No assistència a algun dels seminaris cal parlar amb la professora per veure quin ha de ser el treball substitutori que cal presentar en segona convocat`ria que sempre serà relacionat amb un treball reflexiu sobre el contingut del seminari. Per tant en segona convocatòria cas A: Prova objectiva test 40%, presentació oral 15%, diaris 40% (10% si es el primer i els altres dos restants 15% cadascun) Cas B: alumnat que no ha assistit a la major part de les sessions: 40% prova objectiva i 40% treball reflexiu que indicarà el professorat relacionat amb l'assignatura. Nota màxima 8. S'ha d'aprovar cada apartat per poder mitjana. |
Bàsica |
Novel G y cols, Enfermeria Psicosocial, última edició disponible,
Tazón P y cols, Relación y comunicación , última edició disponible ,
Cibanal L y cols, Técnicas de comunicacióny relación de ayuda en Ciencias de la Salud, última edició disponible ,
Valverde C, Comunicación terapéutica en enfermería, última edició disponible ,
Roca E., Cómo mejorar tus habilidades sociales, última edició disponible ,
|
|
Complementària |
Colell R, Psicología de las relaciones humanas, de Paris, 2010, Lleida
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|