Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat 1: Comunicació intrapersonal i dinàmica grupal |
• Relació intrapersonal: Autoconeixement: autocura, autoestima, autoconcepte, valors i creençes, Anàlisis transaccional
• Procés comunicatiu: comunicació
• Estils comunicatius
• La infermera com a persona i com a membre del equip |
Unitat temàtica II: Comunicació i relació terapèutica |
• Relació Terapèutica: Empatia, Escolta activa, Observació, Fases de la relació terapèutic
• Expectatives i temors
• L’entrevista
• La comunicació en el sistema familiar
• Comunicació intercultural
• Pèrdua i dol.Procés comunicatiu en situacions difícils
• Noves formes de comunicar
• Registres d’infermeria
|
Unitat temàtica III: Tècniques d’assessorament i negociació |
•Tècniques per desenvolupar els recursos personals: Tècnica de resolució de problemes, Reestructuració cognitiva, assertivitat
•Tècniques de negociació
•Coaching i salut
•Tècniques benestar psicològic
• Habilitats per parlar en públic
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25 |
30 |
55 |
Pràctiques a laboratoris |
|
34 |
46 |
80 |
Fòrums de discussió |
|
0 |
3 |
3 |
Treballs |
|
1 |
8 |
9 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura i activitats per a prendre contacte i recollir expectatives i motivacions de l'alumnat |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l’assignatura de forma interactiva i participativa introduint elements d’anàlisi i reflexió |
Pràctiques a laboratoris |
Laboratoris interactius en grups reduïts, participatius, basats en el treball i participació activa de l’estudiant. Es reflexionarà (de forma oral i escrita) individual i en grup sobre els diferents aspectes de les habilitats de comunicació. S’entrenarà per l’adquisició d’aquestes habilitats mitjançant simulacions, exercicis, reflexions, dinàmiques grupals, casos pràctics i visionat de pel•lícules i/o documentals, es reflexiona sobre les activitats desenvolupades realizant diaris reflexius postsessió. Es realitzarà una presentació oral. |
Fòrums de discussió |
Fòrum de discussió per dabatre aspectes relacionats amb el temari tractat a les magistrals |
Treballs |
Treball escrit i presnetació a la resta de companys sobre un llibre de lectura aobligatòria que es detallarà a les activitats introductòries, es tracta de resumir i fer un comentari crític reflexiu i d'aplicació pràctica relacionat amb la professió infermera |
Atenció personalitzada |
tutories personalitzades i/o via correu electrònic o moodle |
Descripció |
S'ofereix la possibilitat a l'alumnat de demanar tutories presencials sobre l'assignatura mitjançant l'aplicatiu moodle tutoria o bé per correu electrònic,o pel fòrum de l'assignatura, sempre prèvia confirmació de cita |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
S’avaluarà la presentació oral d'un tema (10%)
I els diaris reflexius relacionats al continguts dels laboratoris 40% |
50% |
Fòrums de discussió |
|
participació pertinent fòrum discussió |
5% |
Treballs |
|
treball reflexiu presentat a partir d'una lectura obligada que s'indicarà el primer dia de classe |
15% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen relacionat amb el contingut teòric i pràctic tractat a l’assignatura. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La NO assistència als tallers suposa que NO es pot realitzar el diari reflexiu corresponent, en aquest cas cal valorar si es possible recuperar amb un treball substitutori en aquest cas la nota màxima sempre serà màxim un 7, si no es pot recuperar quedarà la tasca sense avaluar i sense nota. S'ha d'aprovar cadascuna de les parts per poder fer mitjana. Segona convocatòria: treball magistrals 10%, prova objectiva test 40%, presentació oral 10%, diaris 40% Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Novel G y cols, Enfermeria Psicosocial y de salud mental, última edició disponible, Masson
Tazón P y cols, Relación y comunicación , última edició disponible , DAE
Cibanal L y cols, Técnicas de comunicacióny relación de ayuda en Ciencias de la Salud, última edició disponible , Elsevier
Roca E., Cómo mejorar tus habilidades sociales, última edició disponible , ACDE Ediciones
Bellido J.C., Lendínez J. F., Proceso enfermero desde el modelo de cuidados de Virginia Henderson y los lenguajes NNN (en línia), Ilustre colegio oficial de Enfermería de Jaen, última edició disponible
Granados G., Sánchez M., Enfermería en salud mental, Editorial universitaria Ramón Areces, última edició disponible
Gómez Sánchez R, Gómez Díaz M, Gómez Sánchez R, Manual de atención psicosocial, Monsa Prayma, última edició disponible
Küppers V, Vivir la vida con sentido. Actitudes para vivir con pasión y entusiasmo, Plataforma actual, última edición disponible
Molins J, Coaching i salut. Pacients i metges:una nova actitud, Plataforma actual, última edició disponible
|
|
Complementària |
Colell R, Psicología de las relaciones humanas, de Paris, 2010, Lleida
Valverde Cl, Comunicación terapéutica en Enfermería, última edició disponible, DAE
Simón V., Aprender a practicar Mindfulness, última edició disponible, Sello editorial
Mateo L., Azul serenidad o la muerte d elos seres queridos, última edició disponible, Punto de lectura
Vergés L,Novell R, Gardella R, Ribas N, dincat, La salut de les persones amb discapacitat intel·lectual: què hem de tenir en compte? guia pràctica per a professionals de la salut, última edició disponible, Barcelona
Generalitat de Catalunya, Recomanacions als professionals sanitaris per a l'atenció als malalats al final de la vida, última edició disponible, Barcelona
Bimbela JL, Cuidando al profesional de la salud. Habilidades emocionales y de comunicación, última edició disponible, Granada
|
www.infermeriavirtual.com |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE PSICOLOGIA APLICADA/18214005 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|