Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema I: Estats de Benestar.
|
Tema I : Història, societat i cultura sXX
|
Tema II: Legislació relativa als estats de depenència. |
Tema II: Legislació relativa als estats de depenència. |
Tema III: Cuidatge de la dependènca.
|
Tema III: Cuidatge formal i informal |
Tema IV: Suport a la persona cuidadora |
Tema IV:
- Entorn familiar, social, cultural i espiritual de la persona cuidadora familiar
- Suport físic, psicològic i social de la persona cuidadora familiar
- Atenció personal i emocional de la persona cuidadora familiar.
- Aspectes relatius al gènere i la cultura de la persona cuidadora
- Importància dels grups d'ajuda mútua i d'autoajuda com a suport emocional de la persona cuidadora familiar
- Relacions òptimes de la persona cuidadora familiar amb la persona en situació de dependència |
Tema V: Violència contra les persones grans. |
Tema V:
- Imatges socials, econòmiques i culturals al voltant de la vellesa
- Marginació i vellesa |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Seminaris |
|
6 |
12 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
20 |
22 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació de l' alumnat i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Activitats participatives, basades en el treball en profunditat d'un tema d'ampliació i relació amb els continguts de l'assignatura. Es treballarà a partir de casos pràctics relacionats amb el quefer professional, també es treballarà a partir del visionat de pel·lícules i/o documentals. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor/a té reservat per atendre i resoldre dubtes als/les alumnes. |
Descripció |
L'atenció personalitzada es realitzarà en horari de tutories prèvia petició de l'alumnat per via correu electrònic i mitjançant la tasca oberta al campus virtual. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Avaluació de la participació activa i les aportacions en el desenvolupament de les activitats. |
10 |
Proves mixtes |
|
L'alumne realitzarà una prova que combina:
preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test.
El temari de la prova estarà relacionat amb el contingut de les sessions magistrals i dels seminaris. |
90 |
Altres |
|
Es seguiran criteris individualitzats per l'alumnat. I es basaran principalment en la presentació dels treballs, que considere el professorat, que no han assolit el nivell corresponent per aprovar-los. Es podrà realitzar, si el professorat el considera necessàri un examen escrit o oral, de tots els continguts donats en l'assignatura tant en els seminaris com en les classes teòriques. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura (5) es té que tenir les dos parts de que consta l'avaluació continuada aprovades. Es podrà realitzar, si el professorat el considera necessari un examen escrit o oral, de tots els continguts donat en l'assignatura tant en els seminaris com en les classes teòriques Segona avaluació: es presentaran els treballs que es considere necessari segons criteri del professorat. Es podrà realitzar, si el professorat el considera necessari un examen escrit o oral, de tots els continguts donat en l'assignatura tant en els seminaris com en les classes teòriques Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Tresserra, M.Ângels. et alt, Un cuidador. Dues vides. Programa d'atenció a la dependència. Suport al cuidador familiar, 2010, Barcelona. Obra Social Fundació " la Caixa&qu
Crespo López, Maria et alt, El estrés en cuidadores de mayores dependientes. Cuidarse para cuidar, 2007, Madrid. Ediciones Pirámide
Ferré Grau, C., Rodero Sánchez, V., Vives Relats, C.,Cid Buera, D., El mundo del cuidador familiar. Una visión teórica y un modelo práctico para el cuidado, 2008, Tarragona.Silva Editorial
, http://www.imsersodependencia.csic.es/documentacion/legislacion/normativa/ley-dependencia/index.html, ,
Col·legi Oficial d'infermeres i infermes de Barcelona, http:///www.infermeravirtual.com/ca-es/situacions-de-vida/vellesa/informacio-general.html, ,
Teresa Pàmies, L’aventura d’envellir , ,
ZWEIG, S. , El mundo de ayer. , 1999. , Madrid: El Acantilado
|
|
Complementària |
Bazo Royo, MT., García Sanz, B., Envejecimiento y sociedad: una perspectiva internacional, 2006, Madrid. Editorial Médica Panamericana
Vega Solís, C., Cultura del cuidado en transición. Espacios, sujetos e imaginarios en una sociedad de migración, 2009, Barcelona. Editorial UOC
Fernández-Ballesteros, R. (Directora), Gerontología Social, 2009, Madrid. Ediciones Pirámide
Martín García, M. Editor, Trabajo Social en Gerontologia, 2007, Madrid. Editorial Síntesis
Neugarten, B. L., Los Significados de la edad, 1999, Barcelona. Editorial Herder
Quintanilla Martínez, M., Cuidados integrales de enfermeria en el anciano, 2000, Barcelona.Monsa
Garcia López, MV, Rodríguez Ponce, A., Toronjo Gómez, A., Enfermeria del anciano, 2001, Madrid. Difusión Avances de Enfermeria
Simon Staab, A., Compton Hodges, L., Enfermeria gerontológica: adaptación al proceso de envejecimiento, 1998, México. McGraw-Hill Interamericana
Burke, M.M., Walsh, MB., Enfermeria gerontológica: cuidados integrales del adulto mayor, 1998, Madrid. Harcourt Brace, cop
Mingote Adán, JC.,Pérez García, S., Estrés en la enfermeria. El cuidado del cuidador, 2002, Madrid.Diaz de Santos
Mishara, BL.,Riedel,RG., El proceso del envejecimiento, 1986, Madrid. Ediciones Morata
Rosenmayr, L., Felicitat a la vellesa. Una aportació de la ciència per a la vida quotidiana, 1988, Premià de Mar. Fundació Caixa de Pensions
Moragas,R., La Jubilación. Un enfoque positivo, 1991, Barcelona. Grijalbo
de Miguel, Jesus M., La sociedad transversal, 1994, Barcelona. Fundació La Caixa
Fericgla, Josep Mª , El mòn dels vells , 1991, Fundació La Caixa. Barcelona
Fericgla, Josep Mª, Envejecer. Una antropología de la ancianidad., 1992, Anthropos . Barcelona.
Beuavoir, S , La vejez , 1982 , Edhasa
San Roman, Teresa, Vejez y cultura. Hacia los límites del sistema , 1990 , Fundación Caja de Pensiones
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ÈTICA DEL CUIDATGE I BASES CONCEPTUALS D'INFERMERIA/18214009 | FONAMENTS DE PSICOLOGIA APLICADA/18214005 | RELACIÓ TERAPÈUTICA I COMUNICACIÓ EN LA INFERMERIA/18214006 | APROFUNDIMENT EN LES TÈCNIQUES COMPLEMENTÀRIES EN EL CUIDATGE D'INFERMERIA/18214215 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|