Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Bloc I. Introducció a la sociologia |
Tema 1. La imaginació sociològica
Tema 2. Mètodes de recerca social |
Bloc II. Les grans transformacions socials |
Tema 3. Industrialització i modernitat
Tema 4. Globalització i Societat de la Informació |
Bloc III. Classe Social |
Tema 5. Teories de la classe social
Tema 6. Educació, habitus i capitals
|
Bloc IV. Ètnia |
Tema 7. Migracions contemporànies. Etnoestratificació i segones generacions |
Bloc V. Gènere |
Tema 8. Debats feministes. Teoria i conceptes bàsics de gènere. |
Bloc VI. Sociologia del Turisme i del Territori |
Tema 9. Teories de l'oci
Tema 10. Teories de l'espai |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
35 |
35 |
70 |
Seminaris |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
3 |
0 |
3 |
Treballs |
|
2 |
21 |
23 |
Avantprojecte |
|
10 |
10 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura.
|
Sessió Magistral |
Mitjançant les sessions magistrals s'exposaran els continguts bàsics de l'assignatura. Seran classes participatives, amb comentaris de textos. S'atendrà en tot moment els dubtes que puguin sorgir per part de l'alumnat. L'ús de mitjans audiovisuals serà habitual.
|
Seminaris |
Els seminaris o pràctiques s'organitzaran entorn de les temàtiques desenvolupades a la part teòrica. Es necessari la participació activa de l'alumnat i el treball previ o posteriors, segons indicacions de la professora.
|
Resolució de problemes, exercicis |
Simulació de casos pràctics sobre problemes socials o postures teòriques dintre de l'aula.
|
Treballs |
Els alumnes hauran de realitzar dos treball col·lectius. Un serà un projecte de recerca. Un altre un treball sobre documents audiovisuals treballats al curs. |
Avantprojecte |
Alguns temes del programa són susceptibles de discussió. Amb l'objectiu de millorar la capacitat d'exposició oral i argumentativa, es proposaran debats sobre alguns dels temes, o la defensa de postures teòriques divergents. A classe o al moodle.
|
Atenció personalitzada |
Seguiment personalitzat de l'alumnat |
Descripció |
Es recomana l'alumnat consultar com i on trobar informació i lectures relacionades amb les temàtiques tractades.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
4 treballs en parella a desenvolupar a classe. (0,5 punts casdascun)
1 treball individual (1 punt) |
30% |
Avantprojecte |
|
Voluntàriament, participació en el projecte d'Innovació Docent "Social Mind Developer" |
10% |
Proves mixtes |
|
Dues proves mixtes: preguntes curtes i de desenvolupament. S'han de superar les proves teòriques per a superar l'assignatura. |
70% |
Altres |
|
Segona convocatòria. Prova mixta (preguntes curtes i de desenvolupament). |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'alumnat no assistent a les classes haurà de contactar amb el professor en les primeres dues setmanes de curs. S'avaluarà en segona convocatòria mitjançant l'examen final basat en preguntes curtes i de desenvolupament (100%). Els alumnes que no hagen superat l'apartat teòric durant la avaluació continuada conservaran la nota dels treballs pràctics per a la segona convocatòria, si ho desitgen. |
Bàsica |
Sociología, Giddens, Anthony, (2010), Alianza Editorial
Bauman, Z.-May, T, Pensando sociológicamente, (1994), Buenos Aires: Nueva Visión
Invitació a la sociologia, Una perspectiva humanística, Berger, Peter L., (1992), Editorial Herder, Barcelona
La construcció social de la realitat. Un tractat de sociologia del coneixement,, Berger, P. i Luckmann, T, (1998), Barcelona, Herder.
Cuestiones de sociología, Bourdieu, Pierre , (2000), Madrid, Istmo
El conflicto social moderno,, Dahrendorf, Ralph, (1990), E Madrid, Mondadori.
Sociología y cambio social, De Francisco, A. , (1997), Barcelona, Ariel.
El hombre plural. Los resortes de la acción, Lahire, Bernard , (2004), Barcelona, Bellaterra.
Salir de los guetos culturales. , Martiniello, Marco, (1998), Barcelona : Bellaterra.
Desigualtat i canvi. L’estructura social contemporània, Miguélez, F. et al. , (1997), Barcelona, Proa-UAB.
Introducción a la sociologia general., Rocher, Guy , (1990), Barcelona, Editorial Herder
Introducción a la sociología, Schaefer, Richard T, (2006), Madrid, McGraw Hill.
Language, mobility and social mobility in Catalonia, Alarcón, A. y Garzón, L., (2011), Brill
Feminismos. Debates teóricos contemporáneos, Beltrán, Elena et all, 2001, Alianza Editorial
The precariat: The new dangerous class, Standing, Guy, 2011, Bloomsbury
|
A més d'aquestes referències, disponibles al catàleg de biblioteques de la URV, documentació adicional serà accesible a través de moodle. |
Complementària |
La miseria del mundo, Bourdieu, Pierre, (1999), Madrid, Akal
Teorías contemporáneas de las clases sociales, , Carabaña, J.; De Francisco, A. (comps.) , (1994), Madrid, Pablo Iglesias.
nmigrantes, trabajadores, ciudadanos,, Colectivo Ioé, (1999), I València, Universitat de València.
La estructura de clases en las sociedades avanzadas, Giddens, A., (1994), Madrid, Alianza Universidad.
Los movimientos sociales. Transformaciones políticas y cambio cultural, Ibarra, P.; Tejerina, B. , (1991), Madrid, Trotta.
El poder en movimiento: los movimientos sociales, la acción colectiva y la política, Tarrow, S., (1997), Madrid, Alianza.
Coerción, capital y los Estados Europeos 990-1990, Tilly, Ch., (1992), Madrid, Alianza Editorial.
Economía y sociedad, , Weber, Max, (2002), Fondo de Cultura Económica, Madrid.
"Educational and Ocupational Expectation among the Spanish 'Second Generation': The case of Bar, Alarcón, A. Parella, S. & Yiu, J ., (2014),
"The Occupational Location of Spanish-English bilinguals in the New Information Economy". , A. Alarcón, J. Heyman, C. Morales & A. DiPaolo. , ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|