Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Principis metodològics per a la identificació i anàlisi de destinacions turístiques |
El concepte de destinació i les escales d'anàlisi
El fet turístic. Identificació de l'oferta d'acollida i dels principals actius d'atractivitat
Els productes turístics
Caracterització de l'accessibilitat i la mobilitat
Temporalització de fluxos i estacionalitat
Els ens gestors de la destinació
Identificar els impactes de l'activitat del turisme
Fonts documentals i estadístiques
|
Estructura i dinamisme del turisme mundial |
Principals focus i fluxos
Tendències i noves destinacions
Panoràmica contemporània dels factors de desenvolupament i consolidació del turisme |
Espais i modalitats turístiques. Principals localitzacions mundials |
Destinacions de turisme urbà
Destinacions de turisme litoral
Destinacions de turisme de muntanya
|
Aproximació geoturística a les principals regions |
El continent africà
Amèrica del Sud
El Carib i Amèrica central
Amèrica del Nord
Àsia
Oceania
Europa
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
5 |
15 |
Sessió Magistral |
|
34 |
34 |
68 |
Treballs |
|
6 |
36 |
42 |
Pràctiques a través de TIC |
|
2 |
15 |
17 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels objectius principals, el programa i el pla de treball a seguir en l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Propostes d'aplicació de les eines presentades als continguts de les sessions magistrals |
Sessió Magistral |
Desenvolupament conceptual de continguts, amb explicació de casos reals i referències documentals fonamentals per complementar i desenvolupar continguts |
Treballs |
Projecte de recerca sobre una destinació. Tasca en grup |
Pràctiques a través de TIC |
Propostes de recerca sobre els continguts i metodologies proposades a l'assignatura |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Atenció permanent via correu electrònic i presencial en horaris de tutoria. Seguiment del desenvolupament del projecte de recerca. Consultes i dubtes |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Plantejament d'exercicis i casos d'aplicació |
10 |
Treballs |
|
Projecte de recerca sobre una destinació |
20 |
Pràctiques a través de TIC |
|
Propostes de recerca de caràcter monogràfic sobre diferents aspectes dels continguts de la matèria |
10 |
Proves objectives de tipus test |
|
Proves de validació de conceptes adquirits |
20 |
Proves de desenvolupament |
|
Proves de validació de conceptes adquirits |
20 |
Proves objectives de tipus test |
|
Proves de validació de conceptes adquirits |
20 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per estudiants de segona convocatòria, la prova escrita serà pel 100% de la nota. |
Bàsica |
Jean-Michel Hoerner, Le tourisme dans la mondialisation, 2010, L'Harmattan
Julián Alonso, Geografia Turística Mundial, 2009, C.E. Ramón Areces
Myra Shackley, Atlas of Travel & Tourism, 2006, Butterwoth Heinemann
Alan Lew, C. Michael Hall i Timothy Dallen, World Geography of Travel & Tourism. A regional approach, 2008, Butterwoth Heinemann
Jen Michel Hoerner, Geopolitique du tourisme, 2008, Armand Colin
Diego Barrado i Jordi Calabuig (ed), Geografia Mundial del Turismo, 2001, Síntesis
, http://www.lonelyplanet.com/destinations, , Lonely planet
, http://www.nationalgeographic.com/, , National Geographic Society
, http://www.amadeus.net/home/destinations/es/, , Amadeus
, http://wwwnc.cdc.gov/travel/destinations/list.htm, , Centers for Desease Control and Prevention
, http://www.travelpod.com/traveler-iq, , The Traveler IQ Challenge
, http://www.placefy.com/, , Placefy
|
|
Complementària |
|
Per a cada apartat de continguts es proposaran lectures de suport i, si s'escau, material videogràfic i recursos electrònics. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|