Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
I. Fases i operacions en el procés de producció i venda de viatges, i l’allotjament i la restauració |
Tema 1: Fases i operacions en el procés de producció i venda de viatges.
1.1 Identificació de la demanda, estudiar la competència, i disseny del producte viatge.
1.2 Confecció del viatge: planificació de l'itinerari, determinació dels serveis turístics, selecció i contractació de proveïdors, acoblament final dels serveis.
1.3 Cotització del viatge: regles bàsiques per cotitzar un viatge, costos dels serveis turístics, el marge brut de benefici, IVA, comissions, preu de venda al públic, cotització de suplements, i despeses.
1.4 Comercialització del viatge, recepció de reserves, formalització del viatge, lliurament de documentació.
1.5 Realització del viatge, liquidació, i control de qualitat.
1.6 Procés i fases d'atenció i venda al client.
Tema 2: L'agència de viatges com a intermediària en l'oferta d'allotjament i restauració.
2.1. Modalitats de serveis i productes que ofereixen les agències de viatges. Tipus d'allotjament. Hotels urbans o comercials, hotels de vacances, cadenes hoteleres, establiments extra-hotelers. Organització dels serveis o productes d'allotjament que ofereixen les agències de viatges. Gestió de reserves.
2.2. Relacions entre restaurants i les agències de viatges.
|
II. L'agència de viatges com a intermediària en l'oferta del transport aeri. |
Tema 3: L'agència de viatges com a intermediària en l'oferta del transport aeri.
3.1. Modalitats de serveis i productes que ofereixen les agències de viatges. Evolució del transport aeri comercial. Aeroports i companyies aèries.
3.2. Acords i regulacions del tràfic aeri. L'Associació Internacional del Transport Aeri (IATA). Companyies aèries: tipus de vols i serveis. Serveis a bord i a terra. Els aeroports (APT). Tipus d'avions comercials. Fonts d'informació.
3.3. Tarifes aèries: determinació, classificació i estructura de les tarifes aèries. Tipus de tarifes aèries segons requisits de venda i d'us.
3.4. Documents utilitzats en el transport aeri: bitllet aeri, MCO (Miscellaneous Charge Order), PTA (Prepaid Ticket Advice). Equipatges.
|
III. L'agència de viatges com a intermediària en l'oferta del transport per ferrocarril, carretera, |
Tema 4: L'agència de viatges com a intermediària en l'oferta del transport per ferrocarril.
4.1. Modalitats de serveis i productes que ofereixen les agències de viatges. Característiques generals d'aquest mercat. Els trens: composició, tipus de trens, trens turístics, altres serveis relacionats amb els trens. Línies i companyies ferroviàries internacionals. Trens internacionals. Fonts d'informació.
4.2. Tarifes ferroviàries. Procés de reserva.
Tema 5: L'agència de viatges com a intermediària en l'oferta del transport per carretera.
5.1. Modalitats de serveis i productes que ofereixen les agències de viatges. Característiques generals
d'aquest mercat. Fons d'informació sobre carreteres i autopistes, serveis i circuits. Autocars. Línies regulars. Tipus de serveis, circuits terrestres en autocar i modalitats. Cotització de l'autocar i del circuit. Procés de reserva de serveis curts i circuits.
5.2. Característiques generals del mercat de lloguer de vehicles (rent a car). L'oferta en les agències de viatges. Principals companyies de lloguer de vehicles. Estimació de servei i tarifes. Fonts
d'informació. Procés de reserva. Clubs d'automobilistes.
Tema 6: L'agència de viatges com a intermediària en l'oferta del transport aquàtic.
6.1. Modalitats de serveis i productes que ofereixen les agències de viatges. Característiques generals d'aquest mercat. Característiques generals dels ports i dels vaixells. Principals companyies marítimes i serveis que ofereixen a través de les agències de viatges. Línies regulars. Principals companyies i línies de ferry europees.
6.2. Creuers. Principals companyies de creuers. Tipus de creuers: marítims, fluvials, lacustres. Charter nàutic, creuers privats o yachting. Creuers especialitzats. Creuers combinats amb altres serveis. Fonts d'informació. Serveis i productes: processos de reserva i venda.
Tema 7: L'agència de viatges com a intermediària en l'oferta de viatges professionals.
7.1. Característiques generals d'aquest mercat. Perfil del viatger professional. Característiques específiques del mercat de reunions i de l'oferta organitzada per les agències de viatges. Principals tipus de reunions. Procés d'organització d'un congrés. Fires especialitzades.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Sessió Magistral |
|
20 |
34 |
54 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
16 |
28 |
Pràctiques a través de TIC |
|
12 |
22 |
34 |
Treballs |
|
10 |
15 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Coneixement general dels tipos de viatges organitzats individual i amb grups, a l'oferta i a la demanda.Viatges professionals. |
Sessió Magistral |
Explicacions amb suports informatics i audiovisuals sobre l'organització de viatges, recerca de material a traves de internet, cotitzacions, proveidors, i sistemes de distribució. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Cotitzacions de viatges (transport, programes organitzats, allotjament i altres serveis). |
Pràctiques a través de TIC |
Recerca utilitzant les TIC's sobre horaris, tarifes i disponibilitats dels diferents prestataris de serveis (transport, allotjament, menjades...) |
Treballs |
Treball practic organització d'un viatge detallan les fases d'elaboració i resolució. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Temps dedicat als alumnes per a resoldre dubtes fora de l'aula |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Realitzats a classe. |
10% |
Pràctiques a través de TIC |
|
Conèixer el funcionament dels programes específics. |
15% |
Treballs |
|
Al finalitzar el segon quadrimestre. |
15% |
Proves mixtes |
|
Avaluació dels continguts assimilats. |
30% |
Proves mixtes |
|
Avaluació dels continguts assimilats. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consisteix en un examen conté una part pràctica on es desenvolupa un cas i una part teòrica corresponent a un examen tipus test. No està permès l'ús de dispositius electrònics per fer les proves d'avaluació: mòbil, tablet, portàtil, etc. Consultar a la professora. |
Bàsica |
ALBERT PIÑOLE, Isabel., "Gestión, productos y servicios de las agencias de viajes"., Centro de Estudios Ramón Areces., 1999 Madrid.
"Fundamentos teóricos y gestión pràctica de las agencias de viajes"., "Fundamentos teóricos y gestión pràctica de las agencias de viajes"., Síntesis., 1997 Madrid.
PÉREZ PUIG, Albert., "El libro del mundo de los Agentes de Viajes", (I La Agéncia de Viajes, II Transporte Aéreo, III Proveedores y Servicios)., Laertes., 1995 Barcelona.
SAVIA-AMADEUS., Prontuario. Manual de códigos., Savia-Amadeus., 2005 Madrid.
, Apunts del professor i presentacions en PowerPoint., ,
|
|
Complementària |
López, Aurelio., Manual de marketing general y de servicios turísticos., Síntesis., Madrid.
Altés Machín, Carmen., Marketing y turismo., Síntesis., Madrid.
Montaner Montejano, Jordi., Psicosociología del turismo., Síntesis., Madrid.
Chapapria, V. E., Náutica de recreo y turismo en el Mediterráneo., Síntesis., Madrid.
Herrero Blanco, Paloma., Gestión y organización de congresos. Operativa, protocolo y ceremonial., Síntesis., 2000 Madrid.
Wearing, Stephen/Neil, John., Ecoturismo. Impacto, tendencias y posibilidades., Síntesis., Madrid.
Tribe, John., Economía del ocio y el turismo., Síntesis., Madrid.
Blasco, Albert., Turismo y transporte., Síntesis., Madrid.
Davidson, Rob., Viajes y turismo en Europa., Síntesis., Madrid.
Rubio López, Dulce., Gestión integral de playas., Síntesis., Madrid.
Crespi Vallbona, Montserrat y Planells Costa, Margarita., Patrimonio cultural., Síntesis., Madrid.
A. Ivars, Josep., Planificación turística de los espacios regionales en España., Síntesis., Madrid.
Bayón Mariné, Fernando y Martín Rojo, Inmaculada., Operaciones y Procesos de producción en el sector turístico., Síntesis., Madrid.
Fernández Aguado, Carmen., Manual de estadística descriptiva aplicada al sector turístico., Síntesis., Madrid.
Puertas, Xavier., Animación en el ámbito turístico., Síntesis., Madrid.
Iglesias Tovar, José Ramón., Comercialización de productos y servicios turísticos., Síntesis., Madrid.
Blanco Castro, Ana y otros., Producción y venta de servicios turísticos en Agencias de Viajes., Síntesis., Madrid.
Dorado Juárez, José Antonio., Organización y control de empresas en hostelería y turismo., Síntesis., Madrid.
Alberto Jorge Acosta, Nuria Fernández, Marta Mollón., Recursos humanos en empresas de turismo y hostelería., Pearson - Prentice Hall., 2002 Madrid.
, , ,
Rafael Castejón Montijano, Esther Peréz Méndez., Introducción a la economía para turismo., Pearson - Prentice Hall., 2003 Madrid.
Rafael Castejón Montijano, Juan Luis Martínez Merino., Introducción a la economía para turismo. Casos prácticos y ejercicios., Pearson - Prentice Hall., 2003 Madrid.
Philips Kotler, John Bowen, James C. Makens., Marketing para turismo., Pearson - Prentice Hall., 2003 Madrid.
Ramón Bosch Camprubí., Turismo y medio ambiente., Centro de Estudios Ramón Areces., 1998 Madrid.
Fernando Muñoz Oñate., Marketing Turístico., Centro de Estudios Ramón Areces., Madrid.
Carlos Vogeler Ruiz., El Mercado Turístico. Estructura, Operaciones y Procesos de Producción., Centro de Estudios Ramón Areces., Madrid.
M.ª José Lorenzo Segovia., Economia del Turismo., Centro de Estudios Ramón Areces., 2003 Madrid.
Javier Callejo Gallego., Análisis Empírico de la demanda Turística., Centro de Estudios Ramón Areces., 2003 Madrid.
Fernando Bayón Mariné., 50 Años del Turisme Español. Un Análisis Histórico y Estructural., Centro de Estudios Ramón Areces., 1999 Madrid.
Ramón Rufín Moreno., Introducción al Marketing Turístico., Centro de Estudios Ramón Areces., 2004 Madrid.
José López Arranz., Manual del Guía., Laertes., 2002 Barcelona.
Lluís Mesalles., Eventos, reuniones y banquetes. Organización, gestión y comercialización de los servicios contratados en un establecimiento de calidad., Laertes., Barcelona.
Guevara Plaza, Antonio y otros., Informática aplicada al turismo., Pirámide., 2003 Madrid.
Serra Cantallops, Antoni., Marketing turístico., Pirámide., 2002 Madrid.
Juaneda Sampol, Catalina N. y otros., Análisis cuantitativo de la actividad turística., Pirámide., 2003 Madrid.
Casanueva Rocha, Cristóbal y otros., Organización y gestión de empresas turísticas., Pirámide., 2000 Madrid.
García Henche, Blanca., Marketing del turismo rural., Pirámide., 2003 Madrid.
Martín Rojo, Inmaculada., Dirección y gestión de empresas del sector turístico., Pirámide., Madrid.
Onofre Martorell Cunill., Cadenas Hoteleras. Análisis del Top 10., Ariel., 2002 Barcelona.
Enrique Alcaraz y otros., Diccionario de términos de turismo y ocio., Ariel., 2001 Barcelona.
Manuel de la Calle Vaquero., La ciudad histórica como destino turístico., Ariel., 2002 Barcelona.
Ángeles Rubio Gil., Los recursos humanos en el sector turístico español., Ariel., 2001 Barcelona.
Ángeles Rubio Gil., Sociología del Turismo., Ariel., 2003 Barcelona.
Robert Lanquar., Marqueting Turístico., Ariel., 2001 Barcelona.
Jordi Montaner Montejano., Política y relaciones turísticas internacionales., Ariel., 2002 Barcelona.
Robert C. Ford., Atención al Cliente en los Servicios de Ocio., Paraninfo – Thomson Learning., 2001 Madrid.
Marc Mancini, Ph.D., Cruceros. Guía sobre la Industria de los Cruceros., Paraninfo – Thomson Learning., 2001 Madrid.
Senlle, Andrés., ISO 9000 Calidad en el Sector Turístico., Gestión 2000., Bilbao.
Valls, Josep Francesc., Gestión de Empresas de Turismo y Ocio., Gestión 2000., Bilbao.
Oller Nogués, J., La creación y mejora de empresas turísticas. Enfoque del negocio y procesos operativos., Gestión 2000., Bilbao.
Cerveró, Josep / Iglesias, Oriol / Villacampa, Olga., Marketing turístico., Octaedro-Eub., Barcelona.
, Internet. Full de càlcul. Word. PowerPoint., ,
, GDS SAVIA-AMADEUS., ,
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
GESTIÓ I PROCESSOS DE PRODUCCIÓ EN AGÈNCIES DE VIATGES/21204205 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|