Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Bloc I. Introducció a la sociologia |
Tema 1. La perspectiva sociològica.
Tema 2. Teories sociològiques i conceptes bàsics. Estratificació i classe social
|
Bloc II. La transformació de les societats |
Tema 3. Industrialització i modernització
Tema 4. Globalització i informacionalisme.
|
Bloc III. Treball i educació |
Tema 5. Treball i oci. Flexibilitat i segmentació.
Tema 6. Educació i desigualtats
|
Bloc IV. Educació i reproducció social |
Tema 7. Teories sobre l´educació.
Tema 8. Educació i reproducció social
|
Bloc V. Feminisme i Gènere |
Tema 9. Debats feministes
Tema 10. Teoria i conceptes bàsics de gènere
|
Bloc VI. Etnicidad, racisme i migracions |
Tema 11. Migracions contemporànies.
Tema 12. Etnoestratificació i segones generacions
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
35 |
35 |
70 |
Debats |
|
10 |
10 |
20 |
Seminaris |
|
10 |
10 |
20 |
Seminaris |
|
3 |
0 |
3 |
Treballs |
|
2 |
21 |
23 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura.
|
Sessió Magistral |
Mitjançant les sessions magistrals s'exposaran els continguts bàsics de l'assignatura. Seran classes participatives, amb comentaris de textos. S'atendrà en tot moment els dubtes que puguin surgir per part de l'alumnat. L'ús de mitjans audiovisuals serà habitual.
|
Debats |
Alguns temes del programa són susceptibles de discussió. Amb l'objectiu de millorar la capacitat d'exposició oral i argumentativa, es proposaran debats sobre alguns dels temes, o la defensa de postures teòriques divergents. A classe o al moodle.
|
Seminaris |
Els seminaris o pràctiques s'organitzaran entorn de les temàtiques desenvolupades a la part teòrica. Es necessari la participació activa de l'alumnat i treball prèvis o posteriors segons indicacions de la professora.
|
Seminaris |
Simulació de casos pràctics sobre problemes socials o postures teòriques dintre de l'aula.
|
Treballs |
Els alumnes hauran de realitzar dos treball col.lectius. Un serà un projecte de recerca. Un altre un treball sobre documents audiovisuals treballats al curs. |
Atenció personalitzada |
Seguimen personalitzat de l'alumnat |
Descripció |
Els alumnes hauran de contactar durant el primer mes del curs amb el professor, per determinar la temàtica sobre el que faran el treball col.lectiu. Es facilitarà un esquema de com fer-lo. S'aconsella utilitzar les hores de tutoria per consultes sobre el treball. Data de lliurament de l'esquema del treball: 9 de febrer. Data de lliurament del treball 11 de maig.
Els treballs col.lectius, així com els comentaris a classe són obligatoris per a una avaluació contínua. Es recomana a l'alumnat consultar sobre com i on trobar informació/lectures relacionades amb les temàtiques tractades. Es valorarà positivament l'utilització de diferents fonts d'informació i negativament l'ùs exhaustiu d'internet.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Debats |
|
El resultat dels debats serà avaluat en els treballs pràctics |
0% |
Treballs |
|
Treballs 4 treballs en parella a desenvolupar a classe. (0,5 punts casdascun)
1 treball individual (1 punt) 30%
|
30% |
Proves mixtes |
|
Dues proves mixtas: preguntes curtes i de desenvolupament. S'han de superar les proves teòriques per superar l'assignatur |
70% |
Altres |
|
Altres Segona convocatòria. Prova mixta (preguntes curtes i desenvolupament). |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'alumnat no assistent a les classes haurà de contactar amb el professor en les primeres dues setmanes de curs. S'avaluaran en segona convocatòria mitjançant l'examen final basat en preguntes curtes i de desenvolupament (100%). Els alumnes que no haguin superat la teoria durant la avaluació continua conservaran la nota dels treballs pràctics per a la segona convocatòria |
Bàsica |
Salir de los guetos culturales. , Martiniello, Marco, (1998), Barcelona : Bellaterra.
El hombre plural. Los resortes de la acción, Lahire, Bernard , (2004), Barcelona, Bellaterra.
Bauman, Z.-May, T, Pensando sociológicamente, (1994), Buenos Aires: Nueva Visión
Invitació a la sociologia, Una perspectiva humanística, Berger, Peter L., (1992), Editorial Herder, Barcelona
La construcció social de la realitat. Un tractat de sociologia del coneixement,, Berger, P. i Luckmann, T, (1998), Barcelona, Herder.
Cuestiones de sociología, Bourdieu, Pierre , (2000), Madrid, Istmo
El conflicto social moderno,, Dahrendorf, Ralph, (1990), E Madrid, Mondadori.
Sociología y cambio social, De Francisco, A. , (1997), Barcelona, Ariel.
Desigualtat i canvi. L’estructura social contemporània, Miguélez, F. et al. , (1997), Barcelona, Proa-UAB.
Introducción a la sociologia general., Rocher, Guy , (1990), Barcelona, Editorial Herder
Introducción a la sociología, Schaefer, Richard T, (2006), Madrid, McGraw Hill.
Sociología, Giddens, Anthony, (2010), Alianza Editorial
Language, mobility and social mobility in Catalonia, Alarcón, A. y Garzón, L., (2011), Brill
Feminismos. Debates teóricos contemporáneos, Beltrán, Elena et all, 2001, Alianza Editorial
The precariat: The new dangerous class, Standing, Guy, 2011, Bloomsbury
|
A més d'aquestes referències, disponibles al catàleg de biblioteques de la URV, documentació adicional serà accesible a través de moodle. |
Complementària |
La miseria del mundo, Bourdieu, Pierre, (1999), Madrid, Akal
Teorías contemporáneas de las clases sociales, , Carabaña, J.; De Francisco, A. (comps.) , (1994), Madrid, Pablo Iglesias.
nmigrantes, trabajadores, ciudadanos,, Colectivo Ioé, (1999), I València, Universitat de València.
La estructura de clases en las sociedades avanzadas, Giddens, A., (1994), Madrid, Alianza Universidad.
Los movimientos sociales. Transformaciones políticas y cambio cultural, Ibarra, P.; Tejerina, B. , (1991), Madrid, Trotta.
El poder en movimiento: los movimientos sociales, la acción colectiva y la política, Tarrow, S., (1997), Madrid, Alianza.
Coerción, capital y los Estados Europeos 990-1990, Tilly, Ch., (1992), Madrid, Alianza Editorial.
Economía y sociedad, , Weber, Max, (2002), Fondo de Cultura Económica, Madrid.
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|