Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
CONTINGUTS TEÒRICS (no definitius) |
1.- Conceptes, teories i indicadors del subdesenvolupament. Mundialització i subdesenvolupament.
2.- La problemàtica demogràfica: distribució, dinàmica, estructura de la població, polítiques demogràfiques, qualitat de vida.
3.- Els espais rurals: l'agricultura i ramaderia. Sistemes de producció tradicionals i actuals.
4.- L'explotació dels recursos naturals: energia i matèries primeres. El paper dels recursos naturals en el desenvolupament i els impactes mediambientals.
5.- La indústria.
6.- El creixement urbà: les ciutats del Tercer Món, causes del creixement urbà, sistemes urbans i desenvolupament.
7.- Moviments i fluxos: comerç i transport.
8.- Tipologies dels països subdesenvolupats. Els plans de desenvolupament. Institucions, comunitats, societat i desenvolupament.
|
CONTINGUTS PRÀCTICS (no definitius) |
Ressenyes d'articles o altres informacions sobre la temàtica del subdesenvolupament, debats a classe i elaboració de dades sobre indicadors de desenvolupament.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
0 |
0 |
0 |
Seminaris |
|
0 |
0 |
0 |
Treballs |
|
0 |
0 |
0 |
Estudis previs |
|
0 |
0 |
0 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
0 |
0 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves de desenvolupament |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i procés d'avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura |
Seminaris |
Debat sobre els continguts teòrics i els articles proposats |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne |
Pràctiques a través de TIC |
Realització de pràctiques amb suport informàtic |
Descripció |
Sessions amb el professor per al seguiment de treballs i resolució de dubtes |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
|
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
le monde diplomatique, Geopolitica del caos, Barcelona 2003, 4ª ed , Barcelona 2003, 4ª ed
Le monde diplomatique , Atlas de le monde diplomatique , Ed Cybermonde, S.L, Barcelona 2003
PNUD 2007-2008, Informe sobre desenvolupament humà , ,
|
|
Complementària |
GEORGE,P., Geografia de las desigualdades, Oikos-Tau, 1983
LACOSTE,Y , Geografia del subdesarrollo , Ariel, 1978
HOY, D y otros , Gª y desarrollo. un enfoque regional..., FCE, Mexico 1988
PUYOL, R. et al , Los grandes problemas actuales de la poblacion , Sintesis, Madrid 1993
MANERO, F, Subdesarrollo y PP SS, Salvat, 1983
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|