DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | EXPRESSIÓ PLÀSTICA I LA SEVA DIDÀCTICA | Codi | 11131023 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 1.5 | 3 | Troncal | Primer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
0. L’ Educació visual i plàstica a l’ Ensenyament Primari. | La pràctica a les escoles i les demandes de l’ Administració. Anàlisi del Currículum en l’ àrea d’ Educació Visual i Plàstica. l’ Estructuració curricular de l’ àrea: problemes específics. |
1. les arts visuals com a representació de móns socials i culturals | Art i identitat col.lectiva. l'art i l'univers de les imatges a l'escola. Les imatges artístiques com a representació de valors socials, culturals, polítics, de gènere. Elements per a una aproximació a la cultura visual des del context escolar. |
2. El llenguatge plàstic: elements i articulació. | El traç i la línia: variables i possibilitats expressives. Experiències d’aprenentatge als diversos nivells d’ Educació Primària. Color. Mescles i relacions. Gamma i contrast. Variables del color: to, saturació i valor. Experiències d’ aprenentatge. Forma bidimensional. Tipus de formes i interrelacions al pla. Experiències d’ aprenentatge. |
3. L’ apreciació estètica. Les arts visuals a l’ escola | Emmarcament teòric: apunts per a una anàlisi de la recepció. Percepció, creativitat, multiconexionalitat. Desenvolupament del criteri estètic: etapes en la comprensió de l’ art. Àmbits d’ anàlisi de l’art a l’ escola: Experiències, formes, simbologia, material, context. |
4. L’ evolució espontània de l’ expressió gràfica en el nen a l’ etapa d’ Educació Primària. | Dels gargots al preesquema.Del realisme esquemàtic al realisme visual. L’activitat gràfica dels nens i nenes com a activitat multidimensional: interrelacions del llenguatge visual amb altres modes expressius. |