DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | EDUCACIÓ ESPECIAL | Codi | 11172003 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2on | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Primer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1- Les escoles inclusives. La diversitat. Les necessitats educatives i les necessitats educatives especials. 2- Justificació de l’escola inclusiva i necessitat de canviar actituds. 3- Concepte significat actual de l’Educació Especial. Enfocaments educatius. 4- Atenció a les necessitats educatives de l’alumnat a Secundària. 5- L’acció tutorial 6- L’atenció a la diversitat.. Les Aules Obertes. Les Unitats d’Escolarització Compartida (UEC). 7- L’alumnat amb necessitats educatives especials. Les Unitats de suport a l’EE. Les Unitats d’educació especial (UE). L’Escolaritat compartida. 8- L’atenció a l’alumnat nou vingut. L’aula d’acollida. 9- Les modificacions curriculars. Les adaptacions curriculars. Concepte. Contingut. Procés per arribar a un ACI. 10- Vies especifiques d’atenció a les n.e. a Secundària (optativitat, opcionalitat i diversificació curricular). Vies especifiques d’atenció desprès de Secundària (els Programes de Garantia Social i els Programes de transició a la vida adulta). 11- Els Serveis Educatius Integrats. Els EAP’S. Concepte. Prioritats especifiques. Àmbits d’actuació. Funcions. 12- El personal per atendre l’alumnat amb necessitats educatives. El Professorat de Psicologia i Pedagogia. El psicopedagog a Secundària. Funcions 13- La qualitat educativa i la qualitat escolar. 14- Deficiència mental. Concepte. Classificació. L’alumnat amb Síndrome de Down. 15- L’atenció primerenca de l’alumnat amb deficiència mental. 16- L’educació de l’alumnat amb deficiència mental a l’etapa de l’escolaritat obligatòria. El programa d’enriquiment Instrumental de Feurstein (PEI). 17- L’educació de l’alumnat amb deficiència mental a l’etapa postescolar. La integració laboral en centres de treball ordinari. La integració amb suport. 18- Els centres especials de treball i els centres ocupacionals 19- Atenció residencial i centres d’atenció especialitzada 20- La integració social. Oci i temps lliure. |