Tema Subtema
1.- Introducció al concepte de màrqueting - El màrqueting, entre la ciència i la tècnica.
- Cap a una definició del màrqueting.
- De les vendes a les necessitats, el fonament del màrqueting.
- Més enllà del màrqueting, els seus àmbits.
2.- El procés general de màrqueting com a sistema comercial - L'empresa com l'àmbit funcional del màrqueting.
- Funcions, nomenclatura i procés general del màrketing.
- El màrqueting-mix.
- Arees del màrqueting en una empresa i cicle organitzatiu.
3.- L’empresa com a subjecte del màrqueting - Les principals finalitats de l'empresa.
- Les principals limitacions de l'empresa.
- De la petita a la gran empresa.
- L'empresa i la organització comercial.
4.- El mercat com a objecte del màrqueting - El concepte de mercat.
- Tipologia de mercats:
segons àmbit d'actuació.
segons oferta/demanda.
segons tipus de comprador.
segons el producte
- El mercat de consum, el mercat industrial i el mercat de serveis.
5.- L’entorn, condicionant del mercat i del màrqueting - El concepte d'entorn.
- Els factors del microentorn.
- Els factors del macroentorn.
- Anàlisi de l'entorn.
6.- Comportament del consumidor - Una aproximació al consumidor.
- Els determinants interns del comportament.
- Els determinants externs del comportament.
- El procés de decisió de compra.
7.- Sistemes d’informació de màrqueting - Introducció al sistema d'informació de màrqueting.
- La presa de decisions.
- Tècniques d'investigació i fonts d'informació.
- La investigació de mercats:
requisits.
definició.
fases.