DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | DIDÀCTICA GENERAL | Codi | 11081009 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
9 | 6 | 3 | Troncal | Segon | Anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
LA DIDÀCTICA. SUPÒSITS EPISTEMOLÒGICS I DIMENSIONS CONCEPTUALS: | La Didàctica. Sentit originari i desenvolupament. La Didàctica i les Ciències de l’Educació. Aspectes situacionals. L’estatut epistemològic de la Didàctica. L’especificitat de la Didàctica: El seu camp conceptual. |
FONAMENTACIÓ DE L’ACCIÓ DIDÀCTICA: | La cultura com a espai del context d’actuació didàctica. L’espai sòcio-institucional. L’espai personal. |
EL CAMP D’ACTUACIÓ I RENOVACIÓ DIDÀCTICA: | El Currículum com a camp d’actuació. Panorama de la investigació didàctica. La Innovació didàctica. |
COMPONENTS DEL CURRÍCULUM: | Els objectius didàctics. Principis de metodologia didàctica. Models d’ensenyament. Els continguts en l’ensenyança. Mitjans i recursos. Avaluació. |
ELS CONTEXTOS D’ACTUACIÓ I LA DIVERSIFICACIÓ DIDÀCTICA: | El context cultural. Les Àrees curriculars. El context social i institucional. La Didàctica en els àmbits formals i no formals. El context personal. La Didàctica sota l’enfoc de l’Educació permanent. |