DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | DIAGNÒSTIC EN EDUCACIÓ | Codi | 11151105 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Obligatòria | Tercer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1.- Teoria del diagnòstic educatiu |
Concepte. Evolució històrica. Objectius. Funcions. Àmbits del diagnòstic educatiu. El Diagnòstic educatiu en el context pedagògic actual. L´actitud del professional de l’educació davant el diagnòstic. |
2.-Disseny del diagnòstic educatiu : Fases del procés diagnòstic. |
-fase prèvia : anàlisi de la demanda -fase inicial : planificació, recollida de dades inicials, camps d’observació, anamnesi, elaboració hipòtesi -fase central : instruments i tècniques d´avaluació : o observació o qüestionari o entrevista o bateries o tests : sociograma, tests projectius (PN, Test de la família, test de l’arbre, test de la figura humana), tests d’intel-ligència i desenvolupament (Raven, WISC, McCarthy, ....), qüestionaris de personalitat ( A-D, AFA, CEP, HSPQ,...), tests pedagògics i d’aptituds acadèmiques (TALE, TEA, DAT, ...) , orientació professional (IPP, KUDER) o proves pedagògiques : expressió oral, expressió escrita, lectura, matemàtiques,... - fase final : aplicació del diagnòstic educatiu |
3.-Aplicació del diagnòstic educatiu. Camps d´observació |
-Aplicació del diagnòstic educatiu -Camps d´observació -Procediments d’aplicació. Clima de passació -Anàlisi del diagnòstic. Interpretació de la informació. -Orientacions i assessorament derivades de l´anàlisi -Informe diagnòstic. Elaboració. Protocol |