DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | CRIANÇA I ENVELLIMENT DE VINS | Codi | 19042205 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2on | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
1. Ampliar coneixements necessaris per l'elaboració dels vins negres i blancs de criança. | A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 |
B1 B3 |
C1 C2 |
2. Conèixer les estructures dels compostos fenòlics i els factors que determinen la composició fenòlica del raïm. | A8 |
B1 B3 |
C1 C2 |
3. Analitzar i interpretar la composició fenòlica dels vins. | A7 A8 A13 |
B1 B2 B3 B4 B5 |
C2 C5 |
4. Comprendre la evolució del color del vi al llarg de la criança . | A8 |
B1 B3 |
C1 C2 |
5. Adquirir coneixements en la fabricació i composició química de les bòtes. | A8 |
B1 B3 |
C1 C2 |
6. Explicar els factors que poden influènciar l'extracció dels compostos fenòlics durant la vinificació en negre. | A1 A8 |
B1 B3 |
C2 |
7. Diferenciar les caracteristiques químiques i organolèptiques propies de cada tipus de fusta emprat en la fabricació de bòtes. | A8 |
B1 B3 |
C1 C2 |
8. Analitzar les caracteristiques químiques i organoleptiques propies de cada tipus de fusta emprat en la fabricació de bòtes. | A2 A8 |
B1 B3 |
C2 C5 |
9. Conèixer la mecànica de la criança dels vins negres en bòtes i les seves alternatives. | A8 |
B1 B3 |
C1 C2 |
10. Aplicar la mecànica de la criança en bòtes. | A7 A8 A13 |
B1 B2 B3 B4 B5 |
C2 |
11. Prendre consciència del perill potential de la manipulació de bòtes en una bodega. | A2 A8 |
B1 B3 |
C2 |
12. Respectar les règles d'higiena i seguretat en la bodega. | A8 |
B1 B3 B9 |
C2 |
13. Implicar l'alumne a un treball d'equip. | A2 A8 |
B1 B5 B8 |
C2 C5 |
14. Col.laborar en l'organització de visites en bodegues o empreses del sector vitivinícola. | A8 A10 |
B1 B5 |
C2 C5 |
15. Participar de forma activa en les classes. | A8 |
B1 B3 B4 B5 |
C2 C5 |