Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis Eventual proposta d'exercicis puntuals durant la presentació dels diferents temes.
Orientativa
Estudis previs Eventual proposa d'exercicis puntuals durant la presentació d'algun document audiovisual o posteriorment a una pel·licula per comentar.

Orientativa
Resolució de problemes, exercicis Eventual proposta de problemes puntuals a resoldre durant la presentació dels diferents temes, o a propòsit d'alguna lectura.

Orientativa
Seminaris Les pràctiques de l'assignatura s'adrecen a l'aprenentatge de dues tècniques qualitatives d'investigació social: l'observació d'una banda, i les entrevistes d'orientació biogràfica d'una altra. Els estudiants hauran de realitzar individualment una pràctica de camp i un treball escrit sobre cadascuna, segons les orientacions donades a les sessions presencials i ajustant-se al calendari de lliurament previst. La nota mitjana de les dues pràctiques: 30% de la qualificació final.
Debats Eventual proposta de debat col·lectiu i guia pel professor a partir d'algun tema concret, de una pel·licula, d'alguna notícia recent, etc. Orientativa
Treballs L'alumne haurà de realitzar la ressenya d'un d'aquests dos llibres:
-Mallart, Lluís (1992) Sóc fill dels Evuzok. Barcelona: La Campana.
-Barley, Nigel (1989) El antropólogo inocente. Barcelona: Anagrama.

Valor: 20% de la nota final.
Proves de Desenvolupament Eventuals proves de desenvolupament en funció de la valoració general del procés d'ensenyança-aprenentatge.
Orientativa
Proves pràctiques Eventuals proves pràctiques en funció de la valoració general del procés d'ensenyança-aprenentatge.
Orientativa
Altres

La part qualitativament més important de l'avaluació de l'assignatura es basarà en la realització d'un examen, on l'estudiant caldrà que demostri l'aprenentatge i la comprensió dels continguts impartits.


Valor: 50% de la nota final.
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els criteris d'avaluació, tal com han estat fixats amb antelació, poden variar d'un curs per l'altre en funció dels resultats i de la valoració general del procés d'ensenyança-aprenentatge. Així, per exemple, una possibilitat alternativa és la realització sense variacions de les dues practiques i els dos treballs corresponents (amb un valor de 40%) i d'un treball més complet sobre una de les monografies esmentades o una altra (amb un valor de 60%), que inclogui no només la síntesi i valoració del contingut sino també una aportació teòrica per part de l'alumne a partir de les lectures recomanades (bàsiques de cada bloc temàtic) i complementàries (dossier de lectures).