DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | TREBALL SOCIAL I MARGINACIÓ | Codi | 15051206 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Definir els principals conceptes amb què les ciències socials ens aproximen al coneixement de la marginació social. | A8 A9 A11 |
B1 B3 |
C3 |
Aproximar l'estudiant als diferents enfocaments teòrics que han portat a construir les situacions de marginació social. | A8 A9 A11 |
B1 B3 |
C3 |
Aprendre a aplicar diferents models d'anàlisi per a l'estudi dels processos de marginació social. | A5 A8 A9 |
B1 B3 B11 |
C3 |
Jutjar la implicació de la societat en la construcció cultural dels processos d'estigmatització que porten a les situacions de marginació. | A14 A15 A16 |
B1 B3 B11 |
C3 |
Desenvolupar una actitud crítica, relativista i analítica respecte als processos de marginació social. | A8 A13 A15 |
B1 B3 B11 |
C3 |
Prendre consciència de la necessitat d'informar-se i investigar abans d'implementar mecanismes d'intervenció social. | A4 A5 A8 |
B1 B3 B11 |
C3 |
Considerar els nous enfocaments per a una antropologia de la marginació que contempli especialment la rellevància dels conceptes de violència simbòlica i violència estructural. | A5 A8 A9 |
B1 B3 B11 |
C3 |
Aplicar i desenvolupar el mètode biogràfic com una metodologia de recerca vàlida per enfrontar l'estudi de les situacions de marginació. | A1 A15 A17 |
B1 B3 B12 |
C3 |
Insistir en l'aplicació d'una antropologia de la marginació reflexiva i crítica respecte de situacions concretes relacionades amb la infantesa, la vellesa, l'ancianitat, el gènere, etc. | A8 A13 A14 |
B1 B3 B11 |
C3 |