Tema Subtema
TEMA 1- PRESENTAR INFORMES , ASSAIGS I TREBALLS 1.1 Elaboració d'un treball: tipus de treballs, definició de la temàtica i procés d'escriptura.
1.2 Parts d'un treball: coberta, introducció, índex, cos del treball, bibliografia, annexos, altres.
1.3 Exposició oral: habilitats, preparació, tècniques de presentació, elements de suport.
1.4 Redacció de textos: normes de redacció, principis d'estil, altres textos.
TEMA 2. TÈCNIQUES D’APRENENTATGE I ORGANITZACIÓ DEL TEMPS 2.1. Tècniques d'estudi: atenció, recursos, estratègies, preparació de materials, autoavaluació
2.2. Planificació de tasques: organització, programació, recursos, treball en equip
TEMA 3. IDENTIFICAR I GESTIONAR FONTS D’INFORMACIÓ 3.1 Repositiris de documentació: catàlegs, bases de dades especialitzades, fonts estadístiques. El paper d'Internet.
3.2 Gestió de les fonts d'informació: identificació, selecció, extracció d'informació, paraules clau, construcció de fitxes.
TEMA 4: DESENVOLUPAR COMPETÈNCIES PROFESSIONALS 4.1. Rigor i ètica en el món acadèmic i professional: El mètode científic: breu introducció,El procés de pensament, La creativitat i la lògica, Originalitat contra plagi
4.2. El treball en equip: Definició de grup i d’equip, El perquè del treball en equip, La sinergia en els equips de treball, El conflicte en els equips de treball, La confiança en els equips de treball, La responsabilitat personal
4.3. Principis de responsabilitat personal
4.4. Accés a l’activitat professional: El currículum vital, Cerca activa de treball, Entrevistes de treball, Altres proves en la selecció de personal