DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | APRENENTATGE DE PROCEDIMENTS | Codi | 11101208 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
MÒDUL I. Característiques individuals, context social i aprenentatge escolar | 1. L’explicació psicològica de la diversitat humana. En quins aspectes poden ser diferents els alumnes? 1.1. La diversitat dels alumnes. Aspectes cognitius i aprenentatge escolar 1.2. La diversitat dels alumnes. Aspectes emocionals i relacionals 1.3. Necessitats educatives i necessitats educatives especials 2. Diversitat o diversitats? Una aproximació a la complexitat social i cultural 2.1. Societat diversa, societat complexa 2.2. Les diversitats de la nostra societat 3. Inclusió i exclusió social 3.1.Cohesió social i inclusió 3.2.Desigualtat i exclusió social 3.3.La vulnerabilitat social i els factors d’exclusió 4. Educar per a la igualtat: educar en la diversitat 4.4.La finalitat: l’èxit escolar per a tots i totes 4.2.Equitat i èxit escolar 4.3.El marc: una educació inclusiva 5. Una educació per al segle XXI |
MÒDUL II. Resposta educativa a la diversitat de necessitats educatives de l’alumnat | 1. Plantejaments generals utilitzats per al tractament educatiu de les diferències individuals dels alumnes. 2. Elements o aspectes bàsics del concepte atenció a la diversitat. 3. Models teòrics de gestió de la diversitat . 4. Atenció a la diversitat en centres inclusius 4.1.Comunitats d’aprenentatge 4.2.Aules inclusives 4.3.Currículum inclusiu |
MÒDUL III. Estratègies educatives per a gestionar la diversitat de característiques dels alumnes | 1.L'educació intercultural en un marc de diàleg i de convivència 1.1.Pla per a la llengua i la cohesió social 1.2.Factors clau en matèria d’educació intercultural 2. De la teoria a l’acció: com gestionar l’atenció a les necessitats educatives de l'alumnat 2.1. Estructura organitzativa i especialistes de centre 2.2.El treball conjunt de l’equip docent. 2.3.L’acció tutorial. 2.4.Mesures d’organització i metodològiques 2.5.Desplegament del currículum i possibilitats d’adaptació 2.6.Modalitats d’escolarització 3. Serveis educatius del Departament d'Educació |