DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | LEGISLACIÓ I ÈTICA PROFESSIONAL | Codi | 18031020 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Primer | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
1. Conèixer conceptes bàsics d'ètica, bioètica i de dret | A14 |
||
2. Aplicar els principis de bioètica a la pràctica d’infermeria | A17 |
||
3. Conèixer les fonts de responsabilitat i les accions que poden incórrer en faltes o delictes per mala praxi professional | B8 B23 |
||
4. Distingir en els diferents models i teories d'infermeria la dimensió ètica dels cuidatges | A13 |
||
5. Donar resposta als problemes ètics de la pràctica professional d'acord amb els models de pressa de decisions ètiques, els codis deontològics i altres textos jurídics | A12 |
B2 B26 |
|
6. Contribuir amb accions per garantir la dignitat, la seguretat, la intimitat i l'autonomia de la persona | A7 |
B9 |
|
7. Prendre consciència dels valors, costums i creences de les persones davant de la salut i la malaltia | B9 |
||
8. Conèixer diferents posicionaments ètics i legals en situacions especials en el àmbit de la assistència sanitària | A10 |
||
9. Conèixer els requisits legals per exercir com infermera al nostre país i d'altres | A19 |
C4 |
|
10. Prendre consciència de la necessitat de la formació permanent pel desenvolupament professional | B11 |
C3 |