DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | MODELS I TÈCNIQUES D'INTERVENCIÓ SOCIAL | Codi | 15224106 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | Segon |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
CONCEPTES CLAUS PER LA INTERVENCIÓ SOCIAL |
Concepte d'ajuda: l’ajuda en la vida quotidiana , professionalització de l’ajuda facilitació La relació un denominador comú: significants i transcendència. – mitjà fonamental per ajudar a les persones– El vincle com generador de seguretat i confiança: la relació profunda i els sistemes de vincular-se. – relació de confiança significativa, que permet la resolució dels problemes a partir d eles capacitats i potencialitats de les persones. Conceptes Inherents al procès d'atenció a les persones: canvi– resistència y reluctància. – algunes claus para treballar el canvi. – contradiccions y els seus límits. – interdependència y dependència. – equilibri dinàmic, ruptures y re equilibris. |
LA INTERVENCIÓ DIRECTA. |
Concepte d'intervenció. El fet d'intervenir. El canvi com objecte d’intervenció. Variables que intervenen en l'elecció de la intervenció. Característiques de la intervenció directa. Estructuració de la relació de treball amb les persones. El primer encontre amb el servei, i amb el treballador social. Formes d'intervenció. Bases per la classificació de la intervenció: directa i indirecta. |
L’ INDIVIDU I LA DEMANDA |
El client, l’usuari, diferencies conceptuals. Diferents definicions sobre el significat de la demanda– Aspectes circumscrits. La presentació de la demanda. El relat, els llenguatges analògics , la narrativa de la demanda. Condicionants que recauen sobre la demanda. Condicionants de la visió professional. – La lectura de la demanda. Treballar i clarificar la demanda. |
La intervenció social des de diferents models |
Model psicodinamic Model d’intervenció en crisi Model centrat en la tasca Model sistèmic Model en xarxa -Bases conceptuals, objectius i metodologia. -Valores y ètica del model. Naturalesa de la relació Treballador social – usuari -Sociologia de la pràctica. Avaluació del model. |
L'entrevista en Treball Social | Tipus d’entrevista segons procés, estructura, objectius i entrevistat Enquadrament de l’entrevista o setting Fases de l’entrevista Posicionament de l'entrevistador. Qualitats imprescindibles de l'entrevistador Transferència i contratransferència en l’entrevista Habilitats i instruments per entrevistar La primera entrevista, l’entrevista de devolució, l’entrevista de seguiment L’anamnesi i la recollida de dades Elements per ordenar la informació: genograma, mapa de relacions familiars |