DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ I | Codi | 11204117 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Tercer | Primer |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Acreditar el coneixement dels models teòrics proposats en l’àmbit de la Psicologia de l’Educació, sent capaç d’analitzar críticament les seves aportacions i limitacions. | |
A6 |
Aplicar els coneixements adquirits a l’anàlisi d’experiències i la elaboració de propostes d’intervenció en diversos contextos educatius. | |
A8 |
Identificar i analitzar problemes i necessitats individuals i grupals en contextos educatius diversos, dissenyar intervencions psicoeducatives adequades i avaluar el seu grau d’eficàcia. | |
A10 |
Analitzar i interpretar les dades procedents d’estudis sobre psicologia de l’Educació, i plantejar noves preguntes i hipòtesis pertinents, considerant el moment actual de la investigació. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes Comprèn els elements que composen una disciplina Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge Fa aportacions significatives o certes innovacions Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge Planificar, gestionar i avaluar el seu propi procés d'aprenentatge, prenent consciència dels objectius personals i resolent estratègicament les dificultats detectades. | |
B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges Elabora una estratègia per a resoldre el problema Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini Identificar, analitzar i resoldre problemes complexos, mitjançant l'elaboració d'un pla d'actuació realista i sistemàtic que permeti trobar solucions efectives als problemes plantejats. Seleccionar la informació rellevant en la resolució de tasques i problemes, organitzar i integrar coneixements en relacions coherents establint relacions entre diversos àmbits del desenvolupament de manera sistemàtica i dinàmica, i transferir aquesta perspectiva a la resolució pràctica de problemes. | |
B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball Busca nous procediments i mètodes per fer les coses Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar Formular preguntes, analitzar i argumentar judicis propis i aliens, desenvolupar enfocaments creatius i originals en la realització de tasques i projectes. | |
B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’ acord amb una sistemàtica Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps | |
B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles. Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva Accepta i compleix les normes del grup Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip Participar i col·laborar activament en les tasques d'equip, afavorint la comunicació, el repartiment equilibrat de tasques, el clima intern i la cohesió. | |
B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,... Fa presentacions interessants i convincents Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,... Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...) | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... | |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació | |
C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa | |
C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics |