DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | TALLER D'ESCRIPTURA | Codi | 12254201 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | Segon |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
INTRODUCCIÓ 1. L'escriptura d'un relat 1.1.L'elecció del "món" i de la perspectiva 1.2. L'elecció del ritme 1.3. Triem els elements del relat que volem escriure |
Què hem de fer abans de començar a escriure? La historia que volem explicar Elements d'aquesta història: personatges, accions, espai i temps La documentació Des d'on expliquem la història? Destinataris/lectors ideals Lectura d'exemples Repertori de gèneres del relat |
2. Escrivim un relat curt 2.1. el conte breu i el conte molt breu 2.1. el microrelat |
El llenguatge i la perspectiva en el relat breu Lectura d'exemples |
3. Escrivim un relat verídic 3.1. Els gèneres autobiogràfics 3.2. El relat periodístic |
Límits i possibilitats del relat verídic L'autobiografia La biografia Les memòries La ficció verídica i el reportatge Lectura d'exemples |
4. Escrivim un poema 4.1.Triem la perspectiva poètica 4.2. Elegim elements de correlat objectiu |
La condensació del llenguatge poètic. Recursos rítmics, eufònics, estròfics Imatges Lectura d'exemples |
4. Escrivim una ficció dramàtica 4.1. Crear la il.lusió d'assistir en directe a un conflicte 4.2. El llenguatge verbal i els llenguatges escènics 4.3. La representació |
El conflicte que desenvoluparem Espai i temps del conflicte Els personatges Tècniques d'escriptura de diàlegs Lectura/observació d'exemples |