DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | FISIOTERÀPIA III | Codi | 14021001 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
24 | 9 | 15 | Troncal | Tercer | Anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
BLOC I FISIOTERÀPIA EN NEUROLOGIA. 1.- Conèixer les característiques del pacient neurològic | A12 |
||
BLOC I.2.- Saber avaluar la situació del pacient dins de cada nivell de la patologia | A14 A28 A29 A30 |
B1 B2 B4 |
|
BLOC I. 3.- Conèixer els elements discriminants per cada procés patològic | A12 |
||
BLOC I. 4.- Saber situar al pacient dins del marc diagnòstic fisioterapèutic | A14 A28 A29 A30 |
B1 B2 B4 B7 |
|
BLOC I. 5.- Conèixer i saber preveure totes les situacions de risc pel pacient en la pràctica de la Fisioteràpia | A12 A14 A16 |
B1 B2 B3 |
|
BLOC I. 6.- Saber dissenyar el pla de tractament | A31 A32 |
||
BLOC I.7.- Coneixer els principals models pel tractament de les lesions cerebrals | A16 |
||
BLOC I. 8.- Saber analitzar les caracteristiques principals de cada model | A14 A32 |
||
BLOC I. 9.- Saber explicar les bases teoriques de cada model | A16 |
||
BLOC I. 10.-Saber descriure les claus terapeutiques mes importants de cada model | A2 A14 |
||
BLOC I. 11.-Descriure i saber aplicar les tècniques: Bobath, Kabat, Exercici Terapeutic cognoscitiu | A16 A29 A30 A32 A33 A34 A35 |
B1 B2 B3 B4 |
|
BLOCS I. 12.- Saber definir els elements discriminatius dels models | A12 A16 |
||
BLOC II. FISIOTERÀPIA EN EL SISTEMA CARDIORESPIRATORI 1.- Conèixer les característiques del pacient amb patologia respiratoria | A14 |
||
BLOC II.- 2 Saber situar al pacient dins del marc diagnòstic fisioterapeutic | A30 |
B2 B4 |
C2 C5 |
BLOC II.- 3 Conèixer i saber aplicar tècniques fisioterapeutiques utilitzades en la rehabilitació cardíaca | A32 A35 |
B1 B2 B3 B4 B9 |
C2 C3 C5 |
BLOC III.- FISIOTERÀPIA EN GERIATRIA. 1.-Conèixer el procés d’envelliment | A12 |
||
BLOC III. 2.- Conèixer els sistemes de classificació de la gen gran | A14 |
||
BLOC III.3.- Conèixer els elements discriminants per cada procés | A14 |
||
BLOC III. 4.- Conèixer la Patologia de l’envelliment | A12 |
||
BLOC III. 5.- Saber situar al pacient dins del marc diagnòstic fisioterapeutic | A30 |
||
BLOC III. 6.- Conèixer i preveure totes les situacions de risc pel pacient en el contex de la Fisioteràpia | A29 A32 A35 |
B1 B2 B3 B4 B10 B11 B13 B17 B24 |
|
BLOC III. 7.- Saber dissenyar el pla de tractament | A31 |
B1 B2 B3 |
|
BLOC III.8.-Conèixer les característiques i els problemes del pacient amputat, i saber aplicar les tècniques adients | A12 A13 A15 A16 |
B1 B2 B3 B4 B10 B11 |
C2 |
BLOC IV.- FISIOTERÀPIA EN OBSTETRICIA, GINECOLOGIA I INCONTINÈNCIES BLOC IV.1.- Conèixer el procés de l'embaràs i el part. BLOC IV. 2.- Saber dissenyar i aplicar el pla de tractament pel pre part, part i post part BLOC IV. 3.- Conèixer les causes de incontinència BLOC IV. 4.-Conèixer i saber aplicar les tècniques de Fisioteràpia en els pacients amb incontinència orinaria i fecal | A1 A12 A13 |
||
BLOC V.- APLICACIÓ DE QUALITAT A LA FISIOTERÀPIA. BLOC V. 1.- Saber fer protocols d'activitat de Fisioteràpia BLOC V. 2.- Saber dissenyar un programa de qualitat per un departament de Fisioteràpia | A38 A39 A42 A43 |
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B10 B11 B12 B13 B16 B21 B24 |
C2 C3 C5 |