DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES MATEMÀTIQUES I | Codi | 11234105 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Introducció a l’educació matemàtica i Llenguatge numèric (nombres naturals) |
La matemàtica escolar. Currículum. Competència matemàtica. Els nombres naturals i la quantitat discreta. Els sistemes de numeració. Patrons numèrics. Operacions elementals. Propietats de les operacions i estratègies de càlcul. El càlcul mental i els càlculs algorísmics. |
Extensió del concepte de nombre i Resolució de problemes | L’ús del número per expressar relacions (la mesura). El nombre racional. Contextos pràctics que donen sentit i operativitzen els nombres racionals. L’escriptura decimal dels racionals. Les relacions ser múltiple i ser divisor en relació als càlculs amb nombres racionals. Els nombres irracionals (noció) en contextos de mesura. Els problemes com a marc per aprendre matemàtiques. Tipologia de problemes (problemes “d’aplicació”, problemes “de recerca”, investigacions) |
Estadística i nocions bàsiques de probabilitat | Experiments aleatoris i successos possibles. Idea intuïtiva de probabilitat. Probabilitat de Laplace. Experiments compostos: diagrames en arbre. Jocs equitatius: esperança matemàtica. Població i mostra. Variable estadística i taules estadístiques. Representacions gràfiques de les distribucions. Mesures de centralització i de dispersió per a la descripció de dades. |
Geometria elemental | La matematització de l’espai físic: Nocions relatives a la forma i nocions relatives a la posició. Línies, angles, punts de referència, sistemes de coordenades. Políedres. Polígons. Classificació. Cossos rodons. El cercle. Puzles geomètrics. Les representacions geomètriques. Càlcul de perímetres i càlcul de superfícies. Problemes pràctics. El volum de paral·lelepípedes. |