Tema Subtema
Mòdul 1. Bases conceptuals de la diversitat social, ètnica i cultural i educació. 1. Nocions bàsiques per distingir l'educació intercultural d'altres models d'intervenció. Atenció a la diversitat.
2. Diversitat ètnica i cultural Què es la immigració? Clarificació de conceptes: la interculturalitat i la multiculturalitat
3. Què és cultura? Contacte entre cultures. La cultura popular: una nova lectura de les festes i tradicions.
4. Continguts educatius, elements d'organització educativa i actituds i valors dels professionals de la educació. Prejudicis, rumors i estereotips
5. Àmbits d'intervenció psicoeducativa en situacions multiculturals en tres àmbits educatius: escola, lleure i adults.
6. Coneixements generals sobre la dimensió política de la interculturalitat, la seva aplicació en alguns països europeus i a Catalunya. Models de política educativa a Europa i a Catalunya.
Mòdul 2. Diversitat i exclusió social. 1. Concepte i procés de risc social. Factors de risc, indicadors i factors de protecció
2. Detecció i prevenció de situacions de risc psicosocials.
3. Bases per al disseny de Projectes Educatius: enfocament integrador
Mòdul 3. Factors psicològics vinculats a la diversitat social, ètnica i cultural. 1. Trets psicològics que acompanyen els processos de risc social a la infància
2. La relació entre les dificultats socio-emocionals i els processos de desenvolupament cognitiu.
Mòdul 4. Intervenció psicoeducativa en l'etapa d'educació infantil. 1. Estratègies d'acció socioeducativa en famílies: Els programes d'educació parental.
2. La infància en situació de risc social: metodologies de caràcter individual, grupal i familiar en el context cultural.
3. Estratègies d'acció socioeducativa a la comunitat educativa