DADES IDENTIFICATIVES | 2018_19 |
Assignatura | ASSESSORAMENT I ORIENTACIÓ EN EDUCACIÓ | Codi | 11214110 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
A) Contextos d'intervenció del Pedagog en educació no formal. | Àmbits professionals del pedagog. Característiques de l'àmbit. Reptes professionals i institucionals a. Salut b. Atenció a la infància i adolescència |
B) La orientació | 1. Evolució i enfocament de l’orientació en educació. Camps d'intervenció i agents en orientació. Organització de l'orientació educativa. Estratègies d'intervenció. 2. Definició i objectius de l'acció tutorial. Funcions i tasques del tutor. Els àmbits de la tutoria en relació a l'equip docent, alumnes i famílies. Planificació de l'acció tutorial. El Pla d’Acció Tutorial. |
C) L’ Assessorament | 1.La funció assessora en l’àmbit educatiu. Models d’assessorament. 2.Les organitzacions i l’assessorament. L’assessor com a analista institucional. Assessorament i desenvolupament de la comunitat educativa. 3. Estratègies d’assessorament. |