DADES IDENTIFICATIVES | 2018_19 |
Assignatura | SOCIETAT, FAMÍLIA I EDUCACIÓ | Codi | 11605104 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Obligatòria | Primer | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. La societat i l'educació secundària. |
1.1. Societat i educació: la perspectiva sociològica. 1.2. Canvis socials i educació secundària. 1.3. L'entorn social dels centres de secundària. Els IES i la comunitat local. |
2. Reformes educatives i comprensivitat. |
2.1. Les reformes educatives a l'educació secundària. De l'escola d'èlit a l'escola de masses. 2.2. Les reformes comprensives a Europa: debats i propostes. 2.3. La comprensivitat a Catalunya i Espanya: de la LOGSE a la LOE i a la LEC. |
3. Les desigualtats socials i educatives. |
3.1. Les desigualtats socials: classe, gènere, ètnia i col·lectius minoritzats. 3.2. Les desigualtats educatives: accés, procés i resultats. 3.3. Polítiques d'igualtat en l'educació secundària. |
4. Les transicions a l'educació secundària. |
4.1. Concepte de transició i itinerari. 4.2. La transició després de l'ESO: orientació, avaluació i itineraris postobligatoris. 4.3. La transició al mercat de treball: formació professional i dispositius d'inserció. Del mercat de treball a la formació: el reconeixement de competències. |
5. Els actors de la comunitat educativa. |
5.1. L'alumnat de secundària: condició social de l'adolescència i la joventut. Actituds de l'alumnat enfront l'educació i l'escolarització. 5.2. La família: canvis en els estils educatius familiars i en la relació entre pares i fills. 5.3. El professorat: condició social dels docents. Canvis en la professionalitat docent i cultures professionals. |