DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | FOTOGRAFIA, CINEMA I PATRIMONI CULTURAL | Codi | 12304108 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | Jul., Set. |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
BAZIN, André: ¿Qué es el cine?, Rialp, Madrid, 1990. BORDWELL, David (y otros): El cine clásico de Hollywood, Paidós, Barcelona, 1977. DEPOCAS, A.; Ippolito, J.; Jones, C.: The Variable Media Approach. Permanence through change. New York; Montreal: Guggenheim Museum Publications & The Daniel Langlois Foundation for Art, Science, and Technology, 2003. ELSAESSER, Thomas: Film History as Media Archaeology, Amsterdam University Press, Amsterdam, 2016. IPPOLITO, Jon; RINEHART, Richard: Re-Collection. Art, New Media, and Social Memory, MIT Press, Cambridge Mass.; London, UK, 2014. METZ, Christian (ed.): Lo verosímil, ETC Editorial Tiempo Contemporáneo, Buenos Aires, 1970. MONFORT CARRERAS, César y MUNILLA , Gloria: Patrimonio digital, Editorial UOC, Barcelona, 2005. GARCÍA MORALES, Lino: Ergonomía de la obsolescencia. Actas del las 14ª Jornada de Conservación de Arte Contemporáneo (pp. 11-21). Madrid: MNCARS, 2013. HENARE, A., Holbraad, M., & W. (Ed.): The social Life of Things: commodities in cultural perspectives. Cambridge University Press, Cambridge Mass., 1986. LOZANO-HEMMER, R.: Best practices for conservation of media art from an artist’s perspective, 2015. Recuperado de: https://github.com/antimodular/ Best-practices-for-conservation-of-media-art MUNDY, J.: Lost art: missing artworks of the twentieth century. TATE Publishing, Londres, 2013. MUÑOZ VIÑAS, S.:Teoría contemporánea de la restauración. Síntesis, Madrid, 2003. PAUL, Christianne: Digital Art. Thames & Hudson, New York, 2003. SÁNCHEZ-BIOSCA, Vicente: Cine y vanguardias artísticas, Paidós, Barcelona, 2004. SCHIANCHI, A.: Televisión en la era digital. E M. Yeregui (Comp.), Taxonomía. De formatos de pantallas en la era digital (pp. 19-26). Buenos Aires: Fundación Alfonso y Luz Castillo, 2012. SCHWARZ, O. : The past next door: Neighbourly relations with digital memory-artefacts. Memory Studies, Vol. 7(1), pp. 7–21, 2014. VANRELL VELLOSILLO, A.: "La evolución del conservador y restaurador en la preservación de las nuevas formas de expresión" En V. Hofman & C. Rozo (Eds.), Conservación del arte electrónico: ¿qué preservar y cómo preservarlo?, CCEBA - Centro Cultural de España en Buenos Aires, Buenos Aires, 2009. ZIELINSKI, Sigfried. Deep time of the media : toward an archaeology of hearing and seeing by technical means, MIT Press, Cambridge Mass.; London, UK, 2006. Otras fuentes documentales: Mapping St. Climent de Taüll http://pantocrator.cat/en/ |
|
Complementària | |
DEPOCAS, A.; Ippolito, J.; Jones, C.: The Variable Media Approach. Permanence through change. New York; Montreal: Guggenheim Museum Publications & The Daniel Langlois Foundation for Art, Science, and Technology, 2003. GARCÍA MORALES, Lino: Ergonomía de la obsolescencia. Actas del las 14ª Jornada de Conservación de Arte Contemporáneo (pp. 11-21). Madrid: MNCARS, 2013. HENARE, A., Holbraad, M., & W. (Ed.): The social Life of Things: commodities in cultural perspectives. Cambridge University Press, Cambridge Mass., 1986. LOZANO-HEMMER, R.: Best practices for conservation of media art from an artist’s perspective, 2015. Recuperado de: https://github.com/antimodular/ Best-practices-for-conservation-of-media-art MUNDY, J.: Lost art: missing artworks of the twentieth century. TATE Publishing, Londres, 2013. SÁNCHEZ-BIOSCA, Vicente: Cine y vanguardias artísticas, Paidós, Barcelona, 2004. SCHIANCHI, A.: Televisión en la era digital. E M. Yeregui (Comp.), Taxonomía. De formatos de pantallas en la era digital (pp. 19-26). Buenos Aires: Fundación Alfonso y Luz Castillo, 2012. VANRELL VELLOSILLO, A.: "La evolución del conservador y restaurador en la preservación de las nuevas formas de expresión" En V. Hofman & C. Rozo (Eds.), Conservación del arte electrónico: ¿qué preservar y cómo preservarlo?, CCEBA - Centro Cultural de España en Buenos Aires, Buenos Aires, 2009. |