DADES IDENTIFICATIVES | 2020_21 | |||||||||||||||||
Assignatura (*) | NUTRICIÓ | Codi | 14204141 | |||||||||||||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||||||||||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||||||||||||
3 | Obligatòria | Tercer | 1Q |
|||||||||||||||
Impartició | Modalitat per grup d'activitat | Idioma d'impartició, horaris i dates d'examen | ||||||||||||||||
Prerequisits | ||||||||||||||||||
Departament | Bioquímica i Biotecnologia |
|||||||||||||||||
Coordinador/a |
|
Adreça electrònica | jordi.salas@urv.cat annamaria.bonada@urv.cat andres.diaz@urv.cat anna.gils@urv.cat |
|||||||||||||||
Professors/es |
|
|||||||||||||||||
Web | ||||||||||||||||||
Descripció general i informació rellevant |
A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. A. Conèixer, reflexionar i interessar-se pels determinants de les necessitats energètiques i nutricionals de la població sana i malalta. B. Comprendre, considerar i valorar les necessitats i els riscos nutricionls específics en les diferents etapes fisiològiques de la vida. C. Comprendre, reflexionar i apreciar les causes, els tipus i les conseqüències de les deficiències nutricionals. D. Analitzar, considerar i valorar les causes, mecanismes fisiopatològics, diagnòstic, conseqüències i abordatge dels trastorns de comportament alimentari (TCA). E. Analitzar, considerar i valorar les causes, mecanismes fisiopatològics, diagnòstic, conseqüències i abordatge de la obesitat. F. Comprendre, considerar i valorar les diferents tècniques de suport nutricional artificial. G. Analitzar, considerar i valorar la importància i necessitat del suport nutricional davant de diverses malalties que comporten malnutrició. H. Analitzar, considerar i valorar aquelles situacions susceptibles de ser tractades mitjançant dietoteràpia i saber dissenyar dietes específiques per a la diabetis, obesitat, dislipèmies i altres malalties prevalents. I. Avaluar, evidenciar i participar en els procediments de valoració de l’estat nutricional. |
|||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |