Tot i haver-se allargat el període excepcional per al sistema universitari català fins a la finalització del curs acadèmic 2021-22, la docència serà tan presencial com sigui possible d’acord amb el que estableixin les autoritats sanitàries.
En el cas que l’evolució de la situació sanitària requereixi reduir la presencialitat o permeti incrementar-la, es procurarà adaptar l'activitat docent i l'avaluació a les directrius que estableixin els organismes pertinents i s'informarà d'aquestes adaptacions a l’espai Moodle de cada assignatura.
Els avenços científics i tecnològics han demostrat el perquè d’una sèrie d’actes manuals resulten repetitivament diagnòstics i terapèutics, juntament amb l’increment actual de l’interès pel coneixement, estudi i desenvolupament de les tècniques manuals.
Repassarem tota una bateria de proves manuals, que sota una base comuna, bàsicament recolzat en coneixements d’embriologia i neurologia, ens conduiran a tractar una sèrie de disfuncions, presents a l’organisme.
Des de una perspectiva purament manual ens interessa conèixer a fons el procés que orientarà l’acte terapèutic.
L’acte terapèutic, en forma de massatge, sota la base de la informació de Head i Mackenzie sobre els dermatomes, i la relació nerviosa entre les diferents àrees del teixit connectiu, no només actua a una localització determinada pel teixit, sinó que influeix a altres àrees.
El massatge té una aplicació molt diversa, i és per aquest motiu que cada terapeuta al conèixer les tècniques reflexes de diagnòstic i tractament pot desenvolupar tot el potencial que ofereix.
|