Tema Subtema
Tema 1. Educació per la salut. Concepte actual d’EpS. Agents d’Educació per la Salut. Paper dels professionals sanitaris en l’educació sanitària.

Tema 2. Disseny d’un programa d’Educació per la Salut. I) Identificació dels problemes, determinació de prioritats, definició d'objectius. II) determinació de les activitats i elecció de la metodologia d'intervenció, previsió de recursos, execució i avaluació.

Tema 3a. Metodologia d’un programa d’educació Nutricional. Mètodes directes.

Tema 3b. Metodologia d’un programa d’educació Nutricional. Mètodes indirectes.

Tema 4a. Avaluació d’un programa d’educació nutricional. I) Funcions de l’avaluació. Tipus d’avaluació.

Tema 4b. Avaluació d’un programa d’educació nutricional. II) Mètodes i tècniques de l’avaluació. Resultats dels programes d’Educació nutricional sobre la salut de la població.

Tema 5. Programes d’Educació nutricional actuals i el seu impacte.

Tema 6. Aspectes ètics dins l'elaboració d'un programa d'educació nutricional.

Tema 7. Educació Nutricional a grups específics de població. Població general. Embaràs i lactància. Escolars. Gent gran. Discapacitats. Malalties específiques.

Tema 8. Factors condicionants de la conducta alimentaria i de l’acceptació al canvi de conducta: Edat, sexe, família, entorn escolar o laboral, entorn social.

Tema 9. Educació per el consum. Prevenció. Bases d’actuació. Camps d’actuació generals (infantil, adolescent, adults, gent gran, gestació i lactància). Camps d’actuació específics (consumidors sans, consumidors amb malalties específiques).