DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | DISSENY ORGANITZATIU | Codi | 16234210 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | Tercer | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
TEMA 1. Elements i tipus de disseny de l’organització | 1.1. Concepte, classificació, característiques i elements de les organitzacions 1.2. Organitzacions mecàniques i orgàniques 1.3. Les configuracions estructurals de Mintzberg 1.4. El poder sobre l'organització. El govern corporatiu 1.5. Les estructures clàssiques: dels models simples als complexos 1.6. Les noves estructures: organitzacions en xarxa, trèvol i federal 1.7. Les organitzacions virtuals: hipertext i hipertrèvol 1.8. Les estructures inter empresarials |
TEMA 2. Paràmetres de disseny organitzatiu | 2.1. Concepte i components de l’estructura organitzativa 2.2. Els paràmetres de disseny segons Mintzberg 2.3. La diferenciació de tasques i la interdependència de tasques 2.4. Disseny dels llocs de treball 2.5. Integració de tasques: departamentalització i organigrames 2.6. Mecanismes de coordinació 2.7. Autoritat, jerarquia, àmbit de control i òrgans staff. Centralització i descentralització 2.8. Sistemes i procés de control 2.9. Organització formal i informal 2.10. La justícia a les organitzacions |
TEMA 3. Factors de contingència del disseny organitzatiu | 3.1. Fins i objectius 3.2. L’adaptació a l’entorn 3.3. Relacions entre estratègia i estructura 3.4. Adaptació de l'estructura a la tecnologia 3.5. La repercussió de la grandària de l’organització 3.6. L’evolució de les organitzacions: el cicle de vida 3.7. Cultura i instruments culturals |
TEMA 4. El canvi a l'organització | 4.1. Concepte de canvi o de desenvolupament organitzacional: Tipus, models i resistències 4.2. L'organització ambidextra 4.3. La teoria de recursos i capacitats: el factor humà a l’organització 4.4. La gestió del coneixement: la teoria de l’organització que aprèn |