Aquesta assignatura introdueix i desenvolupa els conceptes i qüestions principals pel que fa a la relació entre recursos i productes de turisme del vi , desenvolupament socioeconòmic i territorial en àrees i regions vitivinícoles, i l'experiència del visitant. Consta de 5 mòduls temàtics, els quals inclouen classes frontals (aproximadament 30 hores), debat i activitats d'avaluació en classe, així com visites, conferències per experts i practicants i tallers mòbils durant visites de camp. Els docents són experts en turisme, i concretament: desenvolupament del turisme; sistemes de producció de turisme locals; impactes i aspectes regionals de desenvolupament de turisme; administració de la destinació i planificació; gestió de la qualitat i l'experiència de visitant; marcs polítics i de governança dels sistemes turístics. Els docents no són experts d'enologia, però tenen una llarga experiència d'investigació i docència en l'anàlisi del desenvolupament turístic com a 'qüestió territorial' i dels factors que afavoreixen o impedeixen el desenvolupament sostenible del turisme en la destinació, així com la rellevància de la innovació per a aquest resultat i els seus fonaments socials i polítics. Aquest tema està desenvolupat en relació estricta amb la regió de Tarragona (que inclou regions de destinació diferents, més o menys especialitzades en turisme de vi, i 7 denominacions d'origen) com a exemplars dels conceptes, qüestions i problemes explorats en classe; des d'aquest punt de vista, les visites de camp i les altres activitats fora de classe ofereixen un entorn únic per aprofundir i testar el coneixement adquirit en classe, al 'món real' |