DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 | |||||||||||||||||
Assignatura (*) | INFERMERIA EN LA PERSONA ADULTA | Codi | 18254104 | |||||||||||||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||||||||||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | Horaris i dates d'examen | |||||||||||||
10 | Obligatòria | Segon | AN |
|||||||||||||||
Modalitat i llengua d'impartició | ||||||||||||||||||
Prerequisits | ||||||||||||||||||
Departament | Infermeria |
|||||||||||||||||
Coordinador/a |
|
Adreça electrònica | lourdes.rubio@urv.cat alba.roca@urv.cat evamariade.mingo@urv.cat mariaroser.cuesta@urv.cat pablo.espin@urv.cat diana.gil@urv.cat lidia.diaz@urv.cat montserrat.bermejo@urv.cat josepramon.vines@urv.cat |
|||||||||||||||
Professors/es |
|
|||||||||||||||||
Web | http://moodle.urv.net/moodle | |||||||||||||||||
Descripció general i informació rellevant |
L'assignatura de l’ Adult té com a propòsit preparar els estudiants en l’atenció d’infermeria a l’adult amb problemes de salut en un primer nivell de complexitat. Es té en compte que la vida adulta cobreix una amplia gamma d’edats -des de la joventut fins a la vellesa- i que els problemes de salut prevalents, les causes, efectes, maneres d’afrontar-los i necessitats d’atenció, són diferents en relació a l’edat i la gravetat i complexitat de les situacions. En la línea d’allò que els estudiants han treballat en primer curs, el marc filosòfic i conceptual d’aquest programa és L’Escola Filosòfica del Cuidatge Humà amb un enfocament fenomenològic i constructivista de l’aprenentatge. Els temes s’organitzen en relació als problemes de salut més prevalents en la vida adulta, i integren coneixements relacionats amb l’ètica, la infermeria psicosocial, la infermeria comunitària, i la infermeria medicoquirúrgica. S’espera que els objectius, temes i escenaris que es plantegen cobreixin aquesta varietat de perspectives. També s’espera afavorir en l’estudiant el desenvolupament de coneixements, habilitats i actituds en l’atenció a l’adult i la família en un diàleg real entre edat, problemes de salut, situacions i escenaris. Programada com una assignatura anual, amb un total de 10 crèdits ECTS s'organitza en 54 hores de teoria, 28 de seminaris i 18 d'ABP. |
|||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |