Tema Subtema
1. Problemàtiques de l'estudi de la societat 1.1. L'evolució de les funcions de l'ensenyament de les ciències socials
1.2. Els canvis socials des d'una perspectiva crítica
1.3. La formació democràtica de la ciutadania
5. Què s'ha d'ensenyar de ciències socials? 5.1. Selecció i seqüenciació dels continguts
5.2. Els conceptes i la representació social
5.3. La formació del pensament i l'aprenentatge de procediments
5.4. Valors socials i valors democràtics: socialització i contrasocialització
6. Com s'ha d'ensenyar el coneixement social? 6.1. Mètodes i estratègies d'ensenyament i aprenentatge
6.2. Recursos i materials curriculars, i llibres de text
6.3. L'avaluació en el procés d'ensenyament de les ciències socials
2. La geografia i el seu ensenyament 2.1. Escoles geogràfiques i ensenyament de la geografia
2.2. Escales territorials en l'ensenyament de la geografia
2.3. La construcció de la coordenada i del concepte espai
3. La història i el seu ensenyament 3.1. Aportacions de la història a la didàctica de la història
3.2. Models didàctics per a l'ensenyament de la història
3.3. Les representacions del temps històric
4. Altres ciències socials 4.1. Experiències d'ensenyamentde la història de l'art a la infància
4.2. Sociologia i antropologia de la cultura i de les cultures
4.3. Economia: consum responsable i creixement sostenible
4.4. Dret i política: l'aprenentatge dels valors democràtics
7. El currículum de ciències socials al nostre entorn i al món 7.1. Evolució del currículum dels estudis socials
7.2. Currículum tècnic, pràctic i crític
7.3. Com hauria de ser una unitat didàctica de ciències socials a l'escola primària?
8. La innovació i la investigació en didàctica de les ciències socials 8.1. Innovació, cooperació i comunicació
8.2. Investigació en didàctica de les ciències socials: evolució
8.3. Tipologies: professorat, alumnat i coneixements/materials