DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | MATEMÀTIQUES I LA SEVA DIDÀCTICA II | Codi | 11131021 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Segon | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
El curriculum de matemàtiques en els primers nivells |
Aprenentatges esencials. El treball matemàtica a l'educació Infantil. El treball matemàtica en els primers cursos de Primària. Les característiques del pensament dels alumnes d'aquestes edats. Els objectius del curriculum. |
La numeració i el càlcul en els primers nivells | Utilitat social dels nombres. Procès d'expressió numèrica. Simbolització. Relacions numèriques fonamentals. Les nocions de suma i de resta. Acció física i expressió matemàtica. Els materials per modelitzar les relacions numèriques. El procès de representació verbal i simbòlica. Mètodes propis per calcular i mètodes estandar. La memorització de resultats de càlcul. |
La multiplicació i la divisió en els primers cursos | Sentit d'aquestes operacions en els primers nivells. Models físics i càlculs Estratègies per el treball de les "taules" de multiplicar. La divisió quan eldivisor és d'un a xifra. dividir per deu i valor posicional de les xifres. Els residus en els divisions enteres. Recursos espífics per aquesta temàtica. |
L'espai físic i el treball geomètric en els primers nivells | Nocions esencials d'orientació i posició. Sistemes de referència. Línies i dimensions. La noció de forma. Formes geomètriques planes i formes tridimensionals. |
La mesura en els primers nivells | Les magnituds contínues Ordenació. Procès de mesurar. Tria d'unitats. Expressió de resultats aproximats de mesura. Construcció d'instruments per mesurar. El temps. Els diners. |