Tema Subtema
1. La funció assessora en l’àmbit educatiu. Els assessors com a actors dinamitzadors de les institucions educatives. L’assessorament com a procés d’interacció comunicativa per a l’acció. Nivells de reflexió i professionalització. Models d’assessorament. Problemes i perspectives. El paper dels assessors en la inserció dels docents novells i en la formació dels docents d’una institució.
2. Les organitzacions i l’assessorament. L’assessor com a analista institucional. Estructures organitzatives: Anàlisi i possibilitats. El Desenvolupament Organitzatiu (DO): Objectius. Origen i evolució. DO i assessorament: el formador, líder o facilitador?
3. Estratègies d’assessorament. Desenvolupament centrat en l’escola. El Curriculum com a eix. Planificar per al canvi, per al desenvolupament i per al manteniment. Cicle de reflexió pràctica professional (Smith, 1992). La col.laboració com a estratègia d’assessorament: Departaments, Equips i Aula, com a àmbits d’assessorament i recerca.